beantwoord

Korting openbaar vervoer 65+ met NS OV chipkaart geen trein maar bus en tram

• 13 november 2017
  • 5 reacties
  • 10547 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Mijn vrouw wordt 65 jaar. Hoe is de korting geregeld voor tram en bus net een NS kortingskaart?
icon

Beste antwoord door Thom 13 november 2017, 14:08

U krijgt in de trein niet automatisch korting. U moet dan een Dalvoordeelabonnement aanschaffen. U kunt op uw leeftijd er voor 24,50 een zevental keuzedagen bijkopen waarmee u vrij kunt reizen met de trein na negen uur. Een Dalvoordeelabonnement is nu in de reclame voor 29 euro. U bent dan in totaal €53,50 kwijt als u beide zou nemen.
Het is natuurlijk erg goedkoop voor zeven dagen vrij reizen in de trein, als u beseft wat het normaal kost.

https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel.html
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat heeft niets met elkaar te maken. Een kortingkaart van NS gaat alleen over het spoor, de leeftijdskorting van 34% korting voor tram/bus/metro staat daar helemaal los van.
Reputatie 7
Badge +4
U krijgt in de trein niet automatisch korting. U moet dan een Dalvoordeelabonnement aanschaffen. U kunt op uw leeftijd er voor 24,50 een zevental keuzedagen bijkopen waarmee u vrij kunt reizen met de trein na negen uur. Een Dalvoordeelabonnement is nu in de reclame voor 29 euro. U bent dan in totaal €53,50 kwijt als u beide zou nemen.
Het is natuurlijk erg goedkoop voor zeven dagen vrij reizen in de trein, als u beseft wat het normaal kost.

https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel.html
Ik bedoelde een NS ov chip-kortingskaart
Reputatie 7
Badge +4
Ik neem ook aan dat u de ov-chipkaart bedoelt. Als u nog geen NS-abonnement heeft, krijgt u toch automatisch korting in bus, tram en metro. Dan moet u wel een persoonlijke kaart hebben, anders herkent het systeem u niet. Strikt genomen bestaat er geen NS-kortingskaart, u kunt wel een NS-abonnement dat u korting geeft op uw persoonlijke ov-chipkaart hebben staan. Met dezelfde kaart kunt u met bus, tram en metro en krijgt u daar automatisch korting.
Reputatie 6
Badge +2
Mijn vrouw wordt 65 jaar. Hoe is de korting geregeld voor tram en bus [m]et een NS kortingskaart?
Gaat automatisch, want een kaart met een abonnement is een persoonlijke OV-chipkaart.

Reageer