beantwoord

Korting parkeergarage niet gekregen na het reizen per bus i.v.m. wisselstoring Den Haag--> Gouda

• 10 december 2014
  • 20 reacties
  • 354 Bekeken

Vandaag 10.12.2014 vanuit Den Haag Centraal moeten reizen per trein naar Zoetermeer Oost. Van daar uit werden reizigers met bussen naar Gouda gebracht. Ik ben met mijn OV-kaart dus al in Zoetermeer uitgecheckt. In Gouda aangekomen bij de parkeergarage, kon ik niet middels mijn OV-kaart de korting krijgen, die OV-reizigers krijgen bij het betalen van het parkeergeld. Waar en/ of hoe kan ik toch nog die korting van €5,- declareren? Alvast bedankt voor de reacties!
icon

Beste antwoord door Thijs NS 11 december 2014, 11:06

Vandaag 10.12.2014 vanuit Den Haag Centraal moeten reizen per trein naar Zoetermeer Oost. Van daar uit werden reizigers met bussen naar Gouda gebracht. Ik ben met mijn OV-kaart dus al in Zoetermeer uitgecheckt. In Gouda aangekomen bij de parkeergarage, kon ik niet middels mijn OV-kaart de korting krijgen, die OV-reizigers krijgen bij het betalen van het parkeergeld. Waar en/ of hoe kan ik toch nog die korting van €5,- declareren? Alvast bedankt voor de reacties!

Een en ander is niet goed gegaan bij deze verstoring begrijp ik. De poortjes op Zoetermeer Oost hadden in deze situatie inderdaad open moeten staan, zodat je pas in Gouda kon uitchecken. Ik kijk graag na hoe ik je hierin tegemoet kan komen. Kun je in een privébericht je NAW-gegevens en kaartnummer sturen? Een privébericht stuur je door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Bekijk origineel

20 reacties

Vandaag 10.12.2014 vanuit Den Haag Centraal moeten reizen per trein naar Zoetermeer Oost. Van daar uit werden reizigers met bussen naar Gouda gebracht. Ik ben met mijn OV-kaart dus al in Zoetermeer uitgecheckt.

U bedoelt dat u zwart per NS-bus van Zoetermeer Oost naar Gouda bent gereisd? - Dan hebt u recht op een boete, niet op korting op het parkeergeld.
Hahaha ja ik zal het bericht maar gauw wissen !!!
Vandaag 10.12.2014 vanuit Den Haag Centraal moeten reizen per trein naar Zoetermeer Oost. Van daar uit werden reizigers met bussen naar Gouda gebracht. Ik ben met mijn OV-kaart dus al in Zoetermeer uitgecheckt.

U bedoelt dat u zwart per NS-bus van Zoetermeer Oost naar Gouda bent gereisd? - Dan hebt u recht op een boete, niet op korting op het parkeergeld.

Pfff nee, natuurlijk niet zwart gereisd! Bussen waren ingezet, om reizigers toch naar Gouda te krijgen. Er reden namelijk geen treinen door een wissel-en seinstoring!
Hahaha ja ik zal het bericht maar gauw wissen !!!

I.v.m. een sein-en wisselstoring reden er geen treinen, NS heeft hiervoor bussen ingezet...en daar kan je niet bij inchecken..
U werd geacht niet uit te checken in Zoetermeer, u reisde immers nog verder met de (bus die was geregeld door de) NS.

Pfff nee, natuurlijk niet zwart gereisd! Bussen waren ingezet, om reizigers toch naar Gouda te krijgen. Er reden namelijk geen treinen door een wissel-en seinstoring!

U mag op basis van uw NS-vervoerbewijs reizen met die bussen. Dat betekent in het geval van de OV-chipkaart, dat u natuurlijk pas moet uitchecken op uw eindbestemming, dus gewoon in Gouda. Door in Zoetermeer Oost vast uit te checken, had u geen geldig vervoerbewijs voor de NS-bus. Bij NS-bussen gebruikt u altijd de gewone apparatuur op de stations, of, indien aanwezig, mobiele in- uitcheckpaaltjes bij de bushalte.
Moet NS personeel dat niet mededelen op het station Zoetermeer ?
Reputatie 6
Nee, reizigers zijn geacht dit allemaal te weten.
Overigens is uiteraard ook het recht op GTBV vervallen door de uitcheckactie: er was immers geen vertraging tot Ztmo.

U mag op basis van uw NS-vervoerbewijs reizen met die bussen. Dat betekent in het geval van de OV-chipkaart, dat u natuurlijk pas moet uitchecken op uw eindbestemming, dus gewoon in Gouda. Door in Zoetermeer Oost vast uit te checken, had u geen geldig vervoerbewijs voor de NS-bus. Bij NS-bussen gebruikt u altijd de gewone apparatuur op de stations, of, indien aanwezig, mobiele in- uitcheckpaaltjes bij de bushalte.

Bent u ooit op het station Zoetermeer Oost op de bus gestapt, zonder te hoeven uitchecken? Wanneer u uit de trein stapt en het perron verlaat dient u wel uit te checken, anders gaat het poortje niet open...De ingezette bussen stonden direct aan de overkant geparkeerd langs de kant van de weg. Geen mogelijkheid, om opnieuw in te checken met OV-kaart.
Nee, reizigers zijn geacht dit allemaal te weten.
Overigens is uiteraard ook het recht op GTBV vervallen door de uitcheckactie: er was immers geen vertraging tot Ztmo.

Reizigers uit Den Haag met bestemming Gouda werden verzocht de trein te pakken naar Zoetermeer Oost, aldaar had de NS speciale bussen (dus geen gewone lijnbussen) ingezet, om ons naar station Gouda te brengen.

Bent u ooit op het station Zoetermeer Oost op de bus gestapt, zonder te hoeven uitchecken? Wanneer u uit de trein stapt en het perron verlaat dient u wel uit te checken, anders gaat het poortje niet open...De ingezette bussen stonden direct aan de overkant geparkeerd langs de kant van de weg. Geen mogelijkheid, om opnieuw in te checken met OV-kaart.

De NS had vanwege de storing de poortjes open moeten zetten. Nu ze dat niet hadden gedaan had u van een medewerker, of via de servicezuil, kunnen eisen dat men de poortjes toch voor u zou openen om uw recht op geld terug bij vertraging niet te verliezen.

U kunt natuurlijk een claim indienen bij de NS, maar ik verwacht dat ze u uw nalatigheid zwaarder aanrekenen dan de nalatigheid van de NS-medewerkers op station Zoetermeer Oost.
Andermaal een vb dus dat NS personeel niet adequaat handelt (als er al personeel aanwezig was)

Voortaan de poortjes intrappen dus.
Badge +3
De servicezuil gebruiken lijkt mij wat netter.
NS die hun woord nakomen lijkt me ook netter, maar dat gebeurt keer op keer niet.

Zo gaat het sneller 😃

Een en ander is niet goed gegaan bij deze verstoring begrijp ik. De poortjes op Zoetermeer Oost hadden in deze situatie inderdaad open moeten staan, zodat je pas in Gouda kon uitchecken. Ik kijk graag na hoe ik je hierin tegemoet kan komen. Kun je in een privébericht je NAW-gegevens en kaartnummer sturen? Een privébericht stuur je door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Waarom staan de poortjes bij zulke verstoringen niet open ?

Er zijn nu al meerdere meldingen dat dit niet gebeurt bij verstoringen. Is jullie personeel wel op de hoogte hiervan ?
Ook hier moesten mensen extra kosten maken omdat de mensen met de metro verder moesten.

Hoe kan dat ?

https://forum.ns.nl/overige-producten-6/foutmelding-inzien-reisgevens-mijn-ns-8625

Beste Thijs, bedankt alvast voor je hulp! Ik heb zojuist mijn NAW-gegevens in een pb gestuurd.

De servicezuil gebruiken lijkt mij wat netter.

Wanneer 80 a 100 man een trein uitkomt en richting bussen wil rennen..is een servicezuil zoeken niet de prioriteit! Angstig moment trouwens, al die mensen (boos door de vertraging) , die het liefst met z'n allen tegelijk door de poortjes wil wringen. Personeelsleden van de NS NIET gezien om de boel in goede banen te leiden..
Daarom zou ik weleens van NS willen weten waarom dit al meerdere keren fout gaat bij een storing.

En wat ze hieraan gaan doen, want er is expliciet gezegd dat NS personeel de poortjes moet openen in zulke gevallen.

Reageer