kosten service nummer klantenservice | NS Community
beantwoord

kosten service nummer klantenservice

  • 19 July 2022
  • 9 reacties
  • 1535 Bekeken

Ik heb gistermiddag contact gehad met de klantenservice over mijn abonnement. Ik heb het nummer 09060206 gebeld. Het gesprek heeft 15 min geduurd mede omdat ik tussendoor in de wacht werd gezet. Ik zag in mijn telefoon gegevens dat dit gesprek mij 15 euro gekost. Dat is niet klantvriendelijk.

icon

Beste antwoord door Tochjo 19 July 2022, 10:57

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

De klantenservice van NS is telefonisch bereikbaar op 030-7515155. Het lijkt erop dat u een duur nummer hebt gebeld dat niet van NS is, maar u doorschakelde met de klantenservice van NS tegen een hoger tarief. Dat is zuur, maar niet iets waar NS iets aan kan doen.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Ria Pos,

Zo te zien heb je gebruik gemaakt van een zgn. doorverbind-service. Dit zijn commerciële partijen die je voor veel geld doorverbinden naar de klantenservice van bedrijven. Ze hebben niks met NS te maken.

Het nummer van de NS-klantenservice is 030-7515155. Deze kun je bellen tegen de normale belkosten.

Reputatie 5

Je bent opgelicht, Ria Pos. 09060206 is een nummer van een beruchte “doorverbinddienst”: een bedrijf dat op internet "helpt” bij het vinden van klantenservicenummers. Ze staan vaak hoog in de zoekresultaten op google. Ze verbinden je door, maar rekenen, in jouw geval, een hele euro per minuut tijdens het hele gesprek. Diverse klantenservices waarschuwen voor deze legale criminaliteit.

Bel voor de klantensrvice van NS alléén 030-7515155.

Ik lees best veel over oplichting met het doorverbinden naar andere nummers waardoor er kosten in rekening gebracht worden maar ik heb gebeld met: (030) 751 51 55 en in mijn ns app bij de informatie over mijn ov chipkaart staat bij mij klantenservice kosten in rekening gebracht ik heb ruim 10 min im dd wacht gestaan en een heel kort gesprek voor mijn vraag ik begrijp er niks van 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Mkruisje,

Dit heeft niks te maken met de belkosten. Het is een negatief bedrag. Je krijgt dit bedrag dus terug van NS. Waarschijnlijk heb je daar ook juist over gebeld met ze 🙂

@Mkruisje 

Het is in het bedrijfsleven gebruikelijk om bedragen die de klant terugkrijgt met een minteken op de rekening aan te geven. Dat gebeurt bijv. ook bij uw energierekening of waterrekening.

Reputatie 7
Badge +3

Aangezien er ook staat “Actvivering Reizen op Rekening” zul je NS Flex besteld en geactiveerd hebben. Daarbij wordt het saldo wat nog op de OV-chipkaart stond van de kaart gehaald en verrekend met de eerstvolgende factuur. Die verrekening komt met een negatief bedrag op de factuur te staat. 

Geweldig dank jullie wel voor de reactie! Ik begreep er al niks van dat de ns dit in rekening zou hebben gebracht, dit zal dan het geld zijn dat als saldo nog op mijn pas stond en dus terug weer terug op mijn pas krijg, opluchting! :) nogmaals bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +3

De omschrijving “Klantenservice”op de factuur is ook verwarrend. Als dat bv “Restitutie saldo OV-chipkaart” of alleen “Restitutie” zou zijn, zou dit voor klanten begrijpelijker zijn. 

Reageer