beantwoord

Kosten vervangen ov-chipkaart

• 6 februari 2015
  • 8 reacties
  • 487 Bekeken

Ook ik moet een nieuwe OV chip kaart kopen, maar je gelooft het niet. € 7.50 was niet genoeg. Nu € 10.50.
Ik heb de kaart afgelopen jaren 5 x gebruikt. Tel uit je winst.
icon

Beste antwoord door Anonymous 6 februari 2015, 18:14

Het is geen duplicaat maar die 3 euro zijn "verwerkingskosten" omdat TS de kaart via een papieren formulier heeft aangevraagd.

https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/uitleg-persoonlijke-ovchipkaart/

Het verwerken van het formulier zorgt voor extra handelingen, zoals het invoeren van uw gegevens in onze systemen. Daarom betaalt u bij een papieren aanvraagformulier een toeslag van € 3.
Bekijk origineel

8 reacties

Als u hem 5x hebt gebruikt staat er vast geen (NS-)abonnement op. In dat geval had u net zo goed een lege nieuwe OV-chipkaart kunnen bestellen voor €7,50, in plaats van een duplicaat voor €10,50.
Het is geen duplicaat maar die 3 euro zijn "verwerkingskosten" omdat TS de kaart via een papieren formulier heeft aangevraagd.

https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/uitleg-persoonlijke-ovchipkaart/

Het verwerken van het formulier zorgt voor extra handelingen, zoals het invoeren van uw gegevens in onze systemen. Daarom betaalt u bij een papieren aanvraagformulier een toeslag van € 3.
De NS staat los van de ov-chipkaart, dus kunnen weinig aan de prijs doen. Maar inderdaad is het best veel geld voor een stukje plastic, met een chipje erin.
De NS staat los van de ov-chipkaart, dus kunnen weinig aan de prijs doen.

NS is nog steeds meerderheidsaandeelhouder van TLS en als zodanig de enige vervoerder die beslissingen bij TLS naar z'n hand kan zetten.
Beste Tokepos,

Het antwoord dat Macca728 hier heeft gegeven klopt.
Misschien is het nog handig om een hoesje voor je ov-chipkaart te gebruiken, net zoals deze verkrijgbaar zijn voor je bankpas. Zodat hij niet zo snel beschadigd raakt.

P.S. Ik heb de naam van je topic veranderd in 'Kosten nieuwe ov-chipkaart', zodat andere forumgebruikers je topic makkelijker kunnen vinden. Daarnaast heb ik hem verplaatst naar het subtopic 'Ov-chipkaart'.
Marleen, als je de vraag goed had gelezen had je gezien dat ze € 10,50 heeft betaald. Zoals je zelf al aangeeft kost een duplicaat € 11,- dus ligt het voor de hand dat Tokepos geen duplicaat heeft aangevraagd. Zoals macca728 gisteren al aangaf is het aannemelijk dat de OV-chipkaart met een papieren formulier is aangevraagd, omdat je dan wel op het genoemde bedrag uitkomt.
Wellicht kun je je eigen reactie verwijderen of aanpassen en de reactie van macca als antwoord markeren?
Goh weer een moderator erbij die niet kan lezen en zelf maar aannames doet.

Een duplicaat kost 11 euro, je zegt het zelf en TS heeft het over 10,50

Ik heb in reactie 2 uitgelegd waar die kosten vandaan komen. Niet gelezen ?

En waarom zou TS een duplicaat aanvragen als TS geen abonnement heeft, want TS reist maar 5x in de afgelopen jaren.

Ah Theofiel was me al voor 😃
Theofiel en Macca728 fijn dat jullie zo scherp zijn 🙂. Ik zal mijn antwoord gelijk even aanpassen.

Reageer