beantwoord

Kosten vervanging ov-chip bij abonnement

  • 2 februari 2021
  • 1 reactie
  • 87 Bekeken

Beste ls., mijn NS-OV-chip verloopt op 22 februari as.. Ik kreeg al eerder een herinnering om een digitale pasfoto in te leveren echter door persoonlijke omstandigheden stelde ik dit uit tot begin 2021, het is immers pas op 22-02 verlopen. Toen het aanleveren van de foto begin januari niet lukte belde ik met een medewerker die me uitlegde dat ik dat pas binnen 6 weken voor de datum kon doen. Zo gezegd zo gedaan. Toen ik dit vandaag in gang zette bleek dat ik moet betalen voor een vervangende kaart. Dat verbaasde me ontzettend. Je mag toch verwachten dat wanneer je een abonnement hebt dat de bijbehorende kaart daarbij inbegrepen zit en dat dit kostenloos zou zijn? Ik verneem graag van u. 

icon

Beste antwoord door Denice NS 2 februari 2021, 13:34

Hi Bernardine67. Welkom bij de Community!

Wanneer je van ons een verzoek krijgt tot het sturen van je foto staat in de brief/e-mail een deadline voor wanneer de foto bij ons binnen dient te zijn. In de e-mail/brief staat deze deadline onder de alinea ‘reageer tijdig’. Als jouw pas 22 februari 2021 zal verlopen is mijn vermoeden dat jouw foto vóór 1 januari al binnen had moeten zijn. Zo'n 6 tot 8 weken voordat jouw kaart verloopt sturen wij jouw gegevens + foto door naar Klantenservice OV-chipkaart zodat zij, op ons verzoek, jou kosteloos van een nieuwe kaart kunnen voorzien. Als de deadline is verstreken kan je je foto niet meer uploaden omdat het zogenoemde ‘kaartvernieuwingsproces’ vanuit NS niet alsnog opgestart kan worden. In dat geval dien je zelf een nieuwe kaart aan te vragen. Dit kan vanaf 6 weken voordat de kaart verloopt via de website van Klantenservice OV-chipkaart. Ik heb het vermoeden dat er wellicht enige miscommunicatie is geweest tijdens jouw contact met onze Klantenservice. Als je een betaald NS abonnement hebt mag je de kosten voor de nieuwe kaart (€ 7,50) declareren via onze Klantenservice.

Bekijk origineel

1 reactie

Hi Bernardine67. Welkom bij de Community!

Wanneer je van ons een verzoek krijgt tot het sturen van je foto staat in de brief/e-mail een deadline voor wanneer de foto bij ons binnen dient te zijn. In de e-mail/brief staat deze deadline onder de alinea ‘reageer tijdig’. Als jouw pas 22 februari 2021 zal verlopen is mijn vermoeden dat jouw foto vóór 1 januari al binnen had moeten zijn. Zo'n 6 tot 8 weken voordat jouw kaart verloopt sturen wij jouw gegevens + foto door naar Klantenservice OV-chipkaart zodat zij, op ons verzoek, jou kosteloos van een nieuwe kaart kunnen voorzien. Als de deadline is verstreken kan je je foto niet meer uploaden omdat het zogenoemde ‘kaartvernieuwingsproces’ vanuit NS niet alsnog opgestart kan worden. In dat geval dien je zelf een nieuwe kaart aan te vragen. Dit kan vanaf 6 weken voordat de kaart verloopt via de website van Klantenservice OV-chipkaart. Ik heb het vermoeden dat er wellicht enige miscommunicatie is geweest tijdens jouw contact met onze Klantenservice. Als je een betaald NS abonnement hebt mag je de kosten voor de nieuwe kaart (€ 7,50) declareren via onze Klantenservice.

Reageer