beantwoord

Kwijtgeraakte OV kaart, teruggevonden.

• 10 januari 2018
  • 3 reacties
  • 1584 Bekeken

Drie dagen geleden ben ik mijn OV-chipkaart kwijtgeraakt.
Hierna heb ik gelijk een tijdelijk reisproduct op een anonieme kaart gezet om toch heen en weer te kunnen reizen naar school.

Vandaag kreeg ik een belletje van mijn neef dat mijn OV-chipkaart op zijn kamer lag.
Ik heb hierna gelijk de klantenservice gebeld om mijn OV-chipkaart weer te "deblokkeren".
Volgens de mevrouw van de klantenservice kost dit maar liefst vier werkdagen(!)
En in de tussentijd kon ik mijn OV-chipkaart niet gebruiken, volgens de klantenservice medewerkster.

Dit betekent dat ik geacht word om vier werkdagen te betalen voor mijn reizen, terwijl ik in feite recht heb op gratis vervoer.
Kan dit proces verkort worden, of dat ik de gemaakte kosten kan de declareren?

Ik hoop op een gemakkelijke oplossing,
icon

Beste antwoord door Erryt NS 10 januari 2018, 20:42

Hallo IdzardH en welkom op het NS Forum,

Ik ben erg benieuwd of je ook een nieuwe OV-chipkaart of duplicaat hebt besteld toen je je OV-chipkaart liet blokkeren. Zoals ik het begrijp is het niet mogelijk om je OV-chipkaart te laten deblokkeren. Dit is alleen mogelijk in het geval als je saldo is geblokkeerd. Je kan in ieder geval gebruik maken van het tijdelijk reisrecht.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u tijdelijk reisrecht heeft, kunt u dit beter houden tot de nieuwe kaart er is. Het deblokkeren heeft niet zoveel zin. Gewoon niets doen, dan kunt u blijven reizen met tijdelijk reisrecht en heeft u geen extra kosten. Als u uw nieuwe kaart heeft, kunt u desnoods de oude deblokkeren. U mag echter niet tegelijkertijd twee kaarten hebben met dit abonnement er op. Als u een nieuwe kaart heeft aangevraagd met abonnement wordt uiteraard automatisch de oude geblokkeerd.

Vier werkdagen betalen is nergens voor nodig. U heeft tijdelijk reisrecht.
Hallo IdzardH en welkom op het NS Forum,

Ik ben erg benieuwd of je ook een nieuwe OV-chipkaart of duplicaat hebt besteld toen je je OV-chipkaart liet blokkeren. Zoals ik het begrijp is het niet mogelijk om je OV-chipkaart te laten deblokkeren. Dit is alleen mogelijk in het geval als je saldo is geblokkeerd. Je kan in ieder geval gebruik maken van het tijdelijk reisrecht.
Correct, wanneer de harde 'flag' geblokkeerd is gezet, dan heeft TransLink in haar proces geen mogelijkheid meer ingebouwd om de blokkade weer terug te draaien. Die beperking is overigens puur organisatorisch, technisch hoeft het geen probleem te zijn.

Reageer