Landelijke storing op het OV-chipkaart netwerk (Dinsdag 16 augustus 2016)

  • 16 augustus 2016
  • 2 reacties
  • 272 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Landelijke storing op het OV-chipkaart netwerk

Helaas hebben wij momenteel last van een landelijke storing. Hierdoor functioneren op dit moment meerdere diensten en processen niet.

Gevolgen
automatisch saldo laden activeren niet mogelijk bij de kaartautomaat, de ophaalpunten en de servicebalie van andere vervoerders
bestellingen ophalen
Keuzedagen laden
bestellen abonnement
aanvragen Tijdelijk Reisrecht
aanvragen Geld terug bij Vertraging via Mijn NS
inzien reistransacties door NS Klantenservice

Wel mogelijk:
verkoop OV-chipkaart
automatisch saldo laden activeren bij de servicebalie van NS
rechtstreeks saldo laden op de kaart
reishistorie opvragen

Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.


http://www.ns.nl/uitgelicht/storing-ov-chipkaartnetwerk.html


2 reacties

Bedankt voor het delen Michiel.
Landelijke storing op het OV-chipkaart netwerk

Helaas hebben wij momenteel last van een landelijke storing. Hierdoor functioneren op dit moment meerdere diensten en processen niet.

http://voorbeterov.nl/tarieven-ov-chipkaart

17 augustus 2016

OPHEF CHIPKAARTSTORING DOOR BLUNDER NS

Een blunder van de NS, waardoor een fout bericht op de website verscheen over een storing in het chipkaartsysteem (zie het bericht hieronder), heeft tot ophef over het omgaan met storingen geleid. De NS laat in een reactie het volgende weten:
Dank voor uw mail en melding. We zijn er even ingedoken en het blijkt te gaan om een foutje van onze kant. Er is een standaardtekst over een landelijke verstoring online gekomen terwijl dit helemaal niet het geval was. Vandaar zag je bij voorbeeld ook niets op de voorpagina. De tekst is inmiddels verwijderd. Dank voor de oplettendheid.

Voor Beter OV is hier niet over te spreken. Voorzitter Rikus Spithorst: “Zowel binnen onze organisatie, als bij vervoerbedrijven zijn mensen aan de slag gegaan met betrekking tot dit onderwerp. Hiermee is kostbare tijd verknoeid van mijzelf, van andere betrokkenen bij de Maatschappij Voor Beter OV en van onze gesprekspartners naast de NS, namelijk de andere vervoerbedrijven in Nederland, die part noch deel hebben aan de door NS begane fout. Ook zijn reizigers op het verkeerde been gezet.”

Het is niet voor het eerst, dat per ongeluk een foutief bericht op de NS-website verschijnt. Voor Beter OV adviseert daarom, voor testdoeleinden uitsluitend de tekst” TEST TEST TEST” te gebruiken.

Reageer