beantwoord

Langer dan een uur ingechecked op ucs maar niet gereisd

• 23 februari 2021
  • 3 reacties
  • 145 Bekeken

Ik had 3 dagen gelden ingecheked op ucs om daar me telefoon op te laden. Ik zat daar langer dan een uur en op een geven moment checkte ik uit en zag ik dat er stond ‘rekening op trein’. Nu zie ik dat ee 12 eu kosten is gemaakt terwijl ik niet heb gereisd maar langer dan een uur op ucs was. Ik liep naar een ns vrouw en vroeg aan haar wat ik moest doen en ik moest contact opnemen met de klantenservice. Kan iemand mij hier helpen of moet ik bellen naar ze maar is dat nummer gratis?

icon

Beste antwoord door Tochjo 23 februari 2021, 19:47

Voor uitchecken op hetzelfde station waar is ingecheckt wordt bij NS Flex een correctietarief in rekening gebracht als er meer dan 60 minuten tussen inchecken en uitchecken zit. NS neemt dan namelijk aan dat u in die tijd wel een reis gemaakt zult hebben en omdat niet kan worden bepaald waarheen, kan de ritprijs niet worden vastgesteld. Daarom wordt een vast bedrag ingehouden.

U kunt uw geld terugvragen via de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. Dat nummer is niet gratis. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Die laatste opties zijn wel gratis.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1

Ik zou als ik op Utrecht CS mijn telefoon moest opladen na 25 minuten even uitchecken en opnieuw inchecken, Dan wordt er namelijk niets in rekening gebracht.

Badge +3

Het 030 nummer is normaal tarief dus het is geen ‘betaalnummer’. Heb je een belbundel/abonnement dan kost het je dus alleen maar de minuten.

Badge +3

Voor uitchecken op hetzelfde station waar is ingecheckt wordt bij NS Flex een correctietarief in rekening gebracht als er meer dan 60 minuten tussen inchecken en uitchecken zit. NS neemt dan namelijk aan dat u in die tijd wel een reis gemaakt zult hebben en omdat niet kan worden bepaald waarheen, kan de ritprijs niet worden vastgesteld. Daarom wordt een vast bedrag ingehouden.

U kunt uw geld terugvragen via de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. Dat nummer is niet gratis. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Die laatste opties zijn wel gratis.

Reageer