Ik heb gisteren een weekendvrij besteld bij jullie. Hij gaat 29-4 in. Er staat alleen bij de status in behandeling, stond er gisteren ook al. Wat zijn de verdere statussen die ik te zien ga krijgen? En wanneer kan ik mijn kaart verwachten? En hoe?
Beste antwoord door Anonymous
Heeft u al een OV-chipkaart die nog langer dan 8 weken geldig is en heeft u daarvan het nummer opgegeven om het abonnement op die bestaande OV-chipkaart te zetten?
Of heeft u geen OV-chipkaart nummer opgegeven, dus het abonnement besteld met daarbij ook de levering van een (nieuwe) OV-chipkaart.
Gezien het feit dat de ingangsdatum van het abonnement 14 dagen in de toekomst ligt, neem ik aan dat de laatstgenoemde situatie het geval is.
In dit geval stuurt de NS de gegevens door naar Trans Link Systems, de beheerder en producent van de OV-chipkaarten. Nadat de kaart gereed is en het abonnement op de kaart is gezet stuurt TLS de kaart per post naar het opgegeven adres.
U kunt de kaart dan ca. 10-12 werkdagen na bestelling in de bus verwachten (dat is ook de reden dat bij levering van een abonnement op een nieuwe OV-chipkaart 2 weken als levertijd wordt aangehouden).
Overigens beheert Tans Link Systems ook de website www.ov-chipkaart.nl
Op die site zou u - na ontvangst van de OV-chipkaart - ook een account kunnen aanmaken waar alle reismutaties worden geregistreerd, zodat u altijd inzicht hebt in uw reisbewegingen, zowel per trein, als ook per bus, tram en/of metro.
Overigens is het ook mogelijk (en aanbevelenswaardig om bij https:// http://www.ns.nl/reizigers/mijn-ns/inloggen/mijn-ns-introductie-en-aanmelden.html een account aan te maken. Daar ziet u weliswaar alleen maar de treinreizen die u hebt gemaakt, maar heeft u ook mogelijkheden zoals geld terug vragen bij vertraging of e.e.a. te regelen als u eens vergeten bent uit te checken, etc.
Bekijk origineel
Of heeft u geen OV-chipkaart nummer opgegeven, dus het abonnement besteld met daarbij ook de levering van een (nieuwe) OV-chipkaart.
Gezien het feit dat de ingangsdatum van het abonnement 14 dagen in de toekomst ligt, neem ik aan dat de laatstgenoemde situatie het geval is.
In dit geval stuurt de NS de gegevens door naar Trans Link Systems, de beheerder en producent van de OV-chipkaarten. Nadat de kaart gereed is en het abonnement op de kaart is gezet stuurt TLS de kaart per post naar het opgegeven adres.
U kunt de kaart dan ca. 10-12 werkdagen na bestelling in de bus verwachten (dat is ook de reden dat bij levering van een abonnement op een nieuwe OV-chipkaart 2 weken als levertijd wordt aangehouden).
Overigens beheert Tans Link Systems ook de website www.ov-chipkaart.nl
Op die site zou u - na ontvangst van de OV-chipkaart - ook een account kunnen aanmaken waar alle reismutaties worden geregistreerd, zodat u altijd inzicht hebt in uw reisbewegingen, zowel per trein, als ook per bus, tram en/of metro.
Overigens is het ook mogelijk (en aanbevelenswaardig om bij https:// http://www.ns.nl/reizigers/mijn-ns/inloggen/mijn-ns-introductie-en-aanmelden.html een account aan te maken. Daar ziet u weliswaar alleen maar de treinreizen die u hebt gemaakt, maar heeft u ook mogelijkheden zoals geld terug vragen bij vertraging of e.e.a. te regelen als u eens vergeten bent uit te checken, etc.