beantwoord

Los ticket euro toeslag. (Opladen op je ov chip mogelijk?)

• 8 februari 2019
  • 6 reacties
  • 118 Bekeken

Ik heb het financieel niet breed en ik erg me eraan. Dat ik elke keer die euro toeslag moet betalen. 20 euro extra op mijn over chipkaart zetten is teveel geld voor mij. hierdoor koop ik een kaartje dat kost papier en is verspilling.
Als jullie iets regelen dat je de kaartje op de ov chipkaart kan laden, hebben jullie minder papieren kaartjes scheelt jullie geld en de klanten die het financieel moeilijk hebben zijn ook blijer met NS dat hun tegemoet word gekomen en hoeven zij niet elke keer die 1 euro te betalen.
icon

Beste antwoord door Slidestops 8 februari 2019, 11:07

Als je een e-ticket koopt is het probleem opgelost 😉 zonder de euro toeslag, op print of telefoon te laten zien.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Als je een e-ticket koopt is het probleem opgelost 😉 zonder de euro toeslag, op print of telefoon te laten zien.
Badge +3
NS Flex zonder abonnement is misschien ook een optie. Het enige nadeel daarvan is wel dat de eenmalige registratie €10 kost.
https://www.ns.nl/flex
Bedankt voor de tip gelijk na app downloaden
Badge +3
Om die €10 registratiekosten voor Flex te besparen kan je ook Flex Dal Voordeel nemen. Dat kost €5 per maand maar kan je daarna op elk moment stopppen. Een persoonlijke ov-chipkaart (als je die nog niet hebt) is gratis bij Flex.

Voor die €5 (Dal Voordeel) krijg je 40% korting op reizen die buiten de spits beginnen. Die €5 heb je na één retourtje Utrecht - Amsterdam al terugverdiend.
Welkom bij de NS Community Albert Gort!

Heb je iets aan de reacties van onze andere leden? Je kunt inderdaad reizen met een e-ticket, of natuurlijk NS Flex nemen, zoals Robert B al zegt.
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Ik heb de titel van dit topic trouwens iets aangepast, zodat het beter vindbaar is.
Reputatie 5

Mijn spontane reactie hierop was, dat iemand die zich geen 20 euros kan veroorloven zich ook geen printer en absoluut al helemaal geen smartphone kan veroorloven.

Quod si...

Ach ja mensen... de mooderne tijden.

Reageer