beantwoord

m’n ov chipkaart

• 5 October 2021
  • 9 reacties
  • 108 Bekeken

Ik had perongeluk mijn ov chipkaart in de trein laten liggen dat ik achterkwam, alleen ik wou het online laten melden, lukt het niet omdat de kaart een anonieme kaart is en dus het niet kan blokkeren en er een nieuwe voor kan krijgen etc. Terwijl dat wel is wat ik wil. Hoe los ik dit op ?

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 October 2021, 19:37

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Het is dan te hopen dat er niet al te veel geld op die chipkaart stond.

Badge +3

Kan ik wel de saldo van die kaart gewoon terug vragen?

Nee, want dat staat op de chip van de kaart zelf.

Badge +3

Nee.

Kan ik wel de saldo van die kaart gewoon terug vragen?

Reputatie 3

Hoi xanitaa03x en welkom op de NS Community!

Wat spijtig dat je de OV-chipkaart in de trein hebt laten liggen. Zoals al wordt aangegeven, kun je de verloren OV-chipkaart helaas niet laten blokkeren en vervangen. Je dient hiervoor een nieuwe OV-chipkaart aan te schaffen. Via deze website kun je precies zien waar je allemaal een nieuwe anonieme OV-chipkaart kan aanvragen.

Reputatie 7
Badge +4

Pfff, Bommel wordt wat digitraag. ;-)

Reputatie 7
Badge +4

Als u een anonieme kaart heeft met saldo dan bent u bij verlies de kaart en het geld kwijt. Dat is nu net het verschil tussen een persoonlijke en anonieme kaart. U kunt het alleen oplossen door een nieuwe kaart te kopen voor € 7,50.Ik zou een persoonlijke chipkaart nemen. Daar moet u wel voor betalen, maar het kan een truc zijn een Dalvoordeelabonnement aan te vragen voor vijf euro per maand. U krijgt de kaart dan gratis en u kunt het abonnement na een maand weer opzeggen. Dan reist u ook nog een maand met korting en bespaart 2,50.

Reputatie 7
Badge +3

Niet. Je kunt alleen zelf een nieuwe kaart aanschaffen. 

Badge +3

Het verlies van een anonieme OV-chipkaart is alsof u contant geld verliest. U kunt een anonieme OV-chipkaart dus niet blokkeren, het saldo op de kaart bent u kwijt en u moet gewoon een nieuwe kaart kopen.

Reageer