beantwoord

Maandabonnement afsluiten maar ov chipkaart verloopt in die maand

• 20 juli 2014
  • 3 reacties
  • 649 Bekeken

Ik wil vanaf morgen voor het eerst een maandabonnement op mijn ov chipkaart zetten. Ik kom er nu achter dat mijn ov-chipkaart in deze maand verloopt op 10 augustus. Ik heb deze al heel lang niet gebruikt, vandaar dat ik het nu pas zie.
Kan ik nu nog wel een maandabonnement incl. IC direct abonnement op deze ov chipkaart afsluiten?

Ik zie dat de aanvraag van een nieuwe ov chipkaart maar liefst 2 weken duurt. Kan ik het abonnement afsluiten op mijn huidige ov chipkaart en dan overzetten naar mijn nieuwe ov chipkaart als deze binnen is?

Ik hoor graag z.s.m. een oplossing, want ik moet vanaf morgen dagelijks met de trein (IC direct) van Rotterdam CS naar Amsterdam CS.
icon

Beste antwoord door Hertog 20 juli 2014, 13:02

De levertijd van een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart duurt ca. 3 dagen, mits on line aangevraagd:
https://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/vragenenantwoorden/?n=1758

Misschien handiger om meteen een nieuwe aan te vragen en over enkele dagen meteen een abonnement op die nieuwe kaart te zetten, i.p.v. over een paar weken allerlei fratsen uit te halen en moeite te moeten doen om het abonnement weer over te laten zetten? (Is nog maar de vraag of dat zo eenvoudig lukt).
En dan voor lief nemen dat je enkele dagen nog even op saldo op je oude kaart reist.

Lijkt mij de meest simpele oplossing, met de minste moeite en problemen.
Bekijk origineel

3 reacties

De levertijd van een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart duurt ca. 3 dagen, mits on line aangevraagd:
https://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/vragenenantwoorden/?n=1758

Misschien handiger om meteen een nieuwe aan te vragen en over enkele dagen meteen een abonnement op die nieuwe kaart te zetten, i.p.v. over een paar weken allerlei fratsen uit te halen en moeite te moeten doen om het abonnement weer over te laten zetten? (Is nog maar de vraag of dat zo eenvoudig lukt).
En dan voor lief nemen dat je enkele dagen nog even op saldo op je oude kaart reist.

Lijkt mij de meest simpele oplossing, met de minste moeite en problemen.
Bedankt, ik ga ook maar voor deze oplossing. Gelukkig duurt het online aanvragen van een nieuwe kaart op de site van ov-chipkaart een stuk korter dan de NS op de site aangeeft.
Badge
Sandra, welkom op het forum. Het is niet handig om je traject vrij maand op een kaart te zetten die bijna verloopt. Want je abonnement van een maand kan niet overgezet worden op een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart. Het advies van Hertog is wellicht wel handig. Dus online een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen. Zie link naar OV-chipkaart Je kan nu een OV-chipkaart kopen voor €2,-

Reageer