beantwoord

Mag je je persoonlijke ov uitlenen aan je broer of broertje.

• 24 augustus 2018
  • 2 reacties
  • 469 Bekeken

Ik had gelezen dat een ov cchipkaat was ingenomen omdat de broer van iemand perongeluk de ov chipkaart meenam van zijn broertje
icon

Beste antwoord door Trein-D 24 augustus 2018, 07:50

Nee dat mag niet. Als je broer word gecontroleerd met jouw kaart dan word de kaart ingenomen.
Dus dat zou ik je niet aanraden om te doen.
Anonieme kaarten mag je wel uitlenen aan andere mensen. Die kaart zal dan niet ingenomen worden want hij is anoniem. 🙂
Weet je zo even voldoende?
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge
Nee dat mag niet. Als je broer word gecontroleerd met jouw kaart dan word de kaart ingenomen.
Dus dat zou ik je niet aanraden om te doen.
Anonieme kaarten mag je wel uitlenen aan andere mensen. Die kaart zal dan niet ingenomen worden want hij is anoniem. 🙂
Weet je zo even voldoende?
Reputatie 7
Badge +4
Zoiets gebeurt meestal met opzet en niet per ongeluk, helaas. Met name als er een abonnement op staat waarmee je gratis of met korting kunt reizen. Wat voordeel oplevert, gebeurt maar zelden per ongeluk, dat is de ervaring van de meeste conducteurs.
Een persoonlijke chipkaart mag alleen gebruikt worden door de persoon zelf. Bij zwartrijden met de kaart van een ander, want dat is het in dat geval, wordt de kaart ingenomen en moet de eigenaar een nieuwe bestellen. Degene die er mee reist krijgt een boete van vijftig euro plus de reiskosten.

Natuurlijk mag je je persoonlijke chipkaart niet uitlenen aan je broertje. Je broertje is iemand anders dan jij ;-)

Met het 'per ongeluk'-verhaal hoeven mensen echt niet aan te komen. Dat wordt niet geloofd omdat het meestal niet zo is, en zelfs dat doet niet ter zake. Per ongeluk of niet, wie reist met de persoonlijke chipkaart van een ander zit gewoon fout, heeft geen geldig vervoersbewijs en krijgt een boete.

Reageer