Skip to main content

Vanaf 1 jan 2025 gelden andere regels bij het corrigeren van vergeten in- of uitcheck: het mag maar max. 3 x per jaar. Meestal is het je eigen fout: je hebt een verkeerde uitcheckpaal gekozen of je was op een station zonder poortjes zonder in/uitcheck etc. 

Maar wat als het niet jouw schuld is? Ik werd pas door NS verwittigd van een automatische correctie (die ook juist was) van een zgn. vergeten uitcheck op een station met gesloten poortjes. Daar was dus duidelijk iets anders misgegaan. Een andere keer stonden door e.o.a. storing alle poortjes open en kon je wel reizen, maar moest op andere stations 1 poortje open gehouden worden voor de reizigers die nooit in hadden kunnen checken.

Dit soort gevallen zou niet mee mogen tellen voor het maximum aantal correcties.

Vanaf 1 jan 2025 gelden andere regels bij het corrigeren van vergeten in- of uitcheck: het mag maar max. 3 x per jaar. Meestal is het je eigen fout: je hebt een verkeerde uitcheckpaal gekozen of je was op een station zonder poortjes zonder in/uitcheck etc. 

Dit is al een tijdje het geval en is niks nieuws.

Het lijkt me dat als er iets misgaat door NS, dit de reiziger geen geld zou moeten gaan kosten. 

Bij mij is er ook een keer iets misgegaan, ik was met ov kaart 1 ingecheckt, maar per ongeluk met ov kaart uitgecheckt. In het systeem had kaart 1 alleen een incheck en kaart 2 alleen een uitcheck. 

Dat is zonder dat het zou meetellen voor gemiste checkuits rechtgezet.

Het lijkt me dat als er iets misgaat door NS, dit de reiziger geen geld zou moeten gaan kosten. 

Bij mij is er ook een keer iets misgegaan, ik was met ov kaart 1 ingecheckt, maar per ongeluk met ov kaart uitgecheckt. In het systeem had kaart 1 alleen een incheck en kaart 2 alleen een uitcheck. 

Het voorbeeld dat je geeft is dus wel jouw schuld, niet die van NS.

Het zou juist wel goed zijn als er een limiet wordt gesteld aan het aantal fouten dat door NS gemaakt mag worden 😉

Ik plak deze reactie van ​@rvdborgt maar even uit een ander topic met hetzelfde onderwerp.

Het voorbeeld dat je geeft is dus wel jouw schuld, niet die van NS.

Dat klopt, ik heb het niet helemaal verwoord zoals ik het bedoelde. 😅

Wat ik bedoelde met het voorbeeld was dat als er toonbaar iets is misgegaan, contact met de klantenservice opnemen vaak heel wat kan opleveren.

In mijn geval was het mijn fout, maar kreeg ik wel een rekening van 50 euro (correctie). In de systemen was wel een check-in en check-out op begin- en eindstation op tijden die overeenkwamen met de treintijden. Dus dat gewoon is gewoon rechtgezet in het systeem.

Dit is al een tijdje het geval en is niks nieuws.

Dat is onjuist, de productvoorwaarden voor NS Flex worden hier per 1-1-2025 voor aangepast.

Reageer