Meer in/uitcheck punten op rotterdam blaak voor overstap van trein naar metro?

• 17 september 2014
  • 8 reacties
  • 373 Bekeken

Ik reis altijd in de spits, als ik dan niet dicht bij de in en uitcheck uitstap met de trein dan staat er een gelijk een massa mensen die van alle kanten proberen voor te dringen.. het duurt dan lang voor je in en uit kan checken. afgelopen maanden duurde het zo lang dat ik 2 metro's heb gemist, omdat er dan ook nog mensen van de metro in en uit moeten checken.. als je ook ergens anders op het perron zou kunnen in en uit checken zou dat al veel schelen. of misschien een soort van wachtrij afzetten want dan kan niet meer iedereen van alle kanten voordringen. als jij netjes in de rij staat.

8 reacties

Bedankt voor het doorgeven moerkerken8785! Zie onderstaand. Help je mij de vragen te beantwoorden? De telefonische klantenservice was akelig slecht in het geven van informatie.
Hallo moderators, ik wil graag meer informatie over dit probleem. Zoals wellicht bekend had ik dit probleem al aangekaart afgelopen juni. Bovenstaand geeft moderator Thijs NS aan dat het is doorgegeven. Mijn vraag is, aan wie dit is doorgegeven en wat de uitkomst is. Gaat er iets veranderen? En wat gaat er veranderen? En wanneer gaat er iets veranderen. Wordt dit gedaan door RET of door ProRail? Groet, Onno
Reputatie 6
Badge +2
Zie ook https://forum.ns.nl/stel-vraag-14/uitchecken-op-rotterdam-blaak-6911.
Bedankt voor het doorgeven moerkerken8785!
Reputatie 6
Badge +2
Meer NS- en RET-palen op het NS-perron zou inderdaad handig zijn (of alleen meer NS-palen, en zo nodig meer RET-palen op het RET-perron).
Ik zag dat op het RET-perron geen RET-paal meer staat. Daar weer een neerzetten (als extra) helpt ook.

Er is nu één blokje van 2 NS-palen en 2 RET-palen op het betreffende NS-perron.
Om welk perron gaat dit precies? Ik geef het graag even door aan de locatiebeheerder.

De trein komt op perron 2 aan, en het gaat inderdaad over de overstap naar de metro van schiedam.
Om welk perron gaat dit precies? Ik geef het graag even door aan de locatiebeheerder.
Reputatie 6
Badge +2
Dat gaat dus over de overstap naar de metro die vertrekt vanaf het noordelijke metroperron, richting Schiedam? (Voor de andere richting ga je door NS-poortjes en dan door RET-poortjes.)

Wat ook kan (ik weet niet of dat bij drukte sneller is) is dat je helemaal naar boven gaat (onderweg bij de NS-poortjes uitcheckend) en dan weer naar beneden naar de metro, daarbij incheckend bij de RET-poortjes.

Meer NS- en RET-palen op het NS-perron zou inderdaad handig zijn (of alleen meer NS-palen, en zo nodig meer RET-palen op het RET-perron).

Reageer