beantwoord

meer incheckpunten op Driebergen-Zeist

Op Driebergen-Zeist is tegenwoordig een megalang perron en een dito (onbewaakte) fietsenstalling, die aan het einde erg weinig gebruikt wordt. Dat komt mede doordat als je daar je fiets stalt je meer dan honderd meter moet lopen naar de de dichtstbijzijnde incheckpaal. Zou er in ieder geval 1 paal mogen komen tussen het einde van het perron en de eerste incheckpaal? Dat zou een grote verbetering opleveren.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 9 februari 2015, 17:32

Guus, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat dit ervoor zorgt dat je wel eens moet haasten om nog te kunnen inchecken. Ik zal het hier aankaarten.

Bekijk origineel

7 reacties

Guus, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat dit ervoor zorgt dat je wel eens moet haasten om nog te kunnen inchecken. Ik zal het hier aankaarten.
Inmiddels wordt het station in Driebergen-zeist vernieuwd. Aan de perronzijde van de treinen richting Ede-Wageningen is geen enkele incheckpaal. Ik zet mijn fiets graag langs de Odijkerweg. Daar is voldoende plaats. Ik steek dan het spoor over aan het einde van het perron. Je moet dan vervolgens naar de de huiskamer lopen om te kunnen inchecken, of je moet aan de verkeerde kant inchecken (perron voor de treinen naar Utrecht) en dan snel terug lopen en het spoor oversteken. Mag er tenminste 1 in-uitcheckpaal komen op dit lange perron.
Hallo NS-reiziger-uit-Oosterbeek,

Ik heb je vraag uitgezet en zal in een update meer laten weten hierover als ik een reactie heb ontvangen 🙂.
Hartelijk dank alvast. Ik hoop spoedig van je te horen.
Vriendelijke groet, Hetty
Update: Het perron wordt daar afgesloten. Er is daarom niet een voorziening geplaatst voor een in- of uitcheck.
Hoe bedoel je afgesloten? Ik zal toch op de trein moeten kunnen stappen. Hebben we het nu over 2020 als het station af is? Excuses voor de wat cynische opmerking maar een tijdelijke mobiele incheckpaal is toch makkelijk te plaatsen.
Geeft niets NS-reiziger-uit-Oosterbeek, ik begrijp dat het je frustreert. Ik heb het nog even bij de stationsmanager uitgevraagd voor je. Hij geeft aan dat dit perron begin 2018 wordt afgesloten in verband met de werkzaamheden. De toegang tot het station zal dan dus weer veranderen. Tot die tijd is het inderdaad verwarrend dat je er wel op kan maar niet in of uit kunt checken. Vanwege deze tijdelijke situatie is er daarom niet gekozen voor een permanente oplossing (incheckpaal/poort installeren). Wel goed dat je dit aankaart! Ik kan me goed voorstellen dat het verwarrend en vervelend is om vanaf daar het station op te komen en een halve marathon te moeten lopen om in te checken. Dankzij jou vinden lotgenoten wellicht nu ook een antwoord op je vraag. Als er nog vragen bestaan schiet je maar raak. Ik zal dan bekijken in hoeverre ik je nog verder kan helpen 🙂.

Reageer