meer OV Balie's ....

• 30 april 2014
  • 2 reacties
  • 315 Bekeken

Met Betrekking tot OV Chipkaart:

Er zouden meer OV Balie's moeten zijn. Ik woon zelf in Zierikzee dus moet altijd naar Middelburg om zaken te regelen...
desnoods (bijvoorbeeld) 2 maal per week een balie open. of "Mobiele OV Bus" die naar afgelegen plaatsen rijd.

Contant Betalen zou ook overal moeten kunnen, Contant geld is ook geld. Alleen betalen met pin pas is vrij onhandig...

2 reacties

Volgens mij zijn er in Zeeland 3 verschillende vervoersbedrijven actief.
Veolia op Zeeuws-Vlaanderen zal voor u minder van belang zijn.

Blijven over NS met de trein van Bergen op Zoom, via Goes en Middelburg naar Vlissingen.
En Connexxion die in de rest van de provincie het busvervoer verzorgt.

Nu resteert de vraag welke vervoersbedrijven er naar uw mening meer servicepunten zouden moeten openen. Gezien uw woonplaats denk ik dat u dan meer in de richting van Connexxion denkt en niet zozeer aan NS, die in het geheel niet in de buurt van Zierikzee komt.

Uiteindelijk is de Provincie Zeeland verantwoordelijk voor goede openbaar vervoer voorzieningen in de provincie.
Aan de andere kant spelen gemeentes daar ook vaak een (kleine) rol in.
En natuurlijk de vervoerder zelf, die het vervoer weer uitvoert in opdracht van de provincie.

Ik denk dat u bij NS niet zo heel veel verder zal komen, maar dat het voor u meer van belang is dat Connexxion ook bij u op het eiland een servicepunt inricht, het zij permanent, hetzij in de vorm van een service bus die enkele malen per week (bijv. als er markt is) met de bus enkele uren op een vaste standplaats staat.
Maar om dat te bewerkstelligen moet u naar mijn mening toch contact zoeken met de betrokken partijen.
Probeer de politiek in Zierikzee eens mee te krijgen voor uw plan. Zij kunnen dat weer bij het provinciebestuur aankaarten.
En uiteraard kunt u zelf ook e.e.a. voorleggen aan het provinciebestuur.
Contact hierover met Connexxion kan naar mijn mening ook nooit kwaad. Alleen zal Connexxion meteen met het financiele plaatje op de proppen komen. Zij voeren voor een afgesproken bedrag de afgesproken diensten uit en als er meer geleverd moet worden, dan zullen zij geld willen zien.
Maar misschien dat gemeente en/of provincie bereid zijn voor dat extra stukje service wat middelen vrij te maken.

Ik hoop dat ik u de marsroute ietwat duidelijk heb kunnen aangeven.
U zult het uiteindelijk binnen de provincie moeten zien te regelen.

Veel succes.
Vr.gr.
Hans

P.S. Handtekeningenacties willen soms ook wel eens helpen.

Zeer vriendelijk dank voor uw reactie, :D

Ik ga hier zeker iets mee doen. In Zierikzee zijn vrij weinig services beschikbaar.
Bijna iedereen reis wel (eens) met OV dus moet ook een goede service voor zijn,
en niet alleen via internet.. :@

Dhr. Verwijs.

Reageer