beantwoord

Meereiskorting

• 21 mei 2017
  • 6 reacties
  • 269 Bekeken

Heei,

Mijn moeder en ik gaan aankomend weekend naar Amsterdam toe. Nu heb ik een studenten of voor door de weeks dit wilt zeggen dat ik in het weekend met 40% korting reis. Nu heeft mijn moeder een anonieme ov chipkaart maar kan ik haar met mij mee laten reizen ook met 40% korting?
Ook lees ik dat er op de anonieme ov chipkaart ook 10 euro instaptarief moet staan klopt dit? Zelf wordt mijn ov voor 10 automatisch opgeladen. Zelf heb ik nooit mijn ov opgeladen dus weet niet of het instaptarief ook echt nodig is.

Graag reactie alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door markjan witte 21 mei 2017, 11:52

Uw moeder kan op haar anonieme OV kaart de samenreiskorting laden bij een NS kaartautomaat. Biedt de OV aan bij de paarse stip, kies aan de linkerzijde van de blauwe blokjes de optie "Samenreiskorting" en kies hierna voor 1 of 2 keer (als u zowel heen als terug gaat kies dan 2x), hierna kiest u de geldigheid en welke klasse. Druk op akkoord en biedt de OV weer aan bij de paarse stip.
De automaat zal direct zorg dragen dat er minimaal 10 euro op staat voor het instaptarief. Check daarna allebei in en controleer of de anonieme kaart 40% samenreiskorting toont. Veel plezier alvast.

volgens mij is de meereisretour nog steeds te bestellen

dus Meelaniee als u of u moeder de beschikking heeft over i-deal kunt u via onderstaande link een meereis retour bestellen voor E2,50.
Dit zal naar alle waarschijnlijkheid goedkoper zijn dan u moeder mee laten reizen via samen reiskorting.

https://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/treinpakkers/product/meereiskaart
Bekijk origineel

6 reacties

Uw moeder kan op haar anonieme OV kaart de samenreiskorting laden bij een NS kaartautomaat. Biedt de OV aan bij de paarse stip, kies aan de linkerzijde van de blauwe blokjes de optie "Samenreiskorting" en kies hierna voor 1 of 2 keer (als u zowel heen als terug gaat kies dan 2x), hierna kiest u de geldigheid en welke klasse. Druk op akkoord en biedt de OV weer aan bij de paarse stip.
De automaat zal direct zorg dragen dat er minimaal 10 euro op staat voor het instaptarief. Check daarna allebei in en controleer of de anonieme kaart 40% samenreiskorting toont. Veel plezier alvast.
Okee dank u wel! En die 10 euro wordt dan afgeschereven van mijn ov aangezien er geen bankrekening aan een anonieme ov kaart zit gekoppeld?
Reputatie 7
Badge +4
In aanvulling op Loes: Bedenk dat het instaptarief een voorschot op de betaling is. Uw moeder kan wel met tien euro inchecken maar daarnaast moet er voldoende geld op staan om de reis te kunnen betalen. Zeker als ze heen en terug reist, moet uw moeder dat er wel opzetten. U betaalt automatisch dus u hoeft zich nergens druk over te maken. Uw saldo wordt aangevuld en u betaalt altijd het goede bedrag.

Het geld dat nodig is voor de reis van uw moeder wordt niet van uw bankrekening afgeschreven.

volgens mij is de meereisretour nog steeds te bestellen

dus Meelaniee als u of u moeder de beschikking heeft over i-deal kunt u via onderstaande link een meereis retour bestellen voor E2,50.
Dit zal naar alle waarschijnlijkheid goedkoper zijn dan u moeder mee laten reizen via samen reiskorting.

https://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/treinpakkers/product/meereiskaart
Super dank u wel!
@Markjan

Mooie aanvulling. Kom ze idd nog veel tegen.

Reageer