beantwoord

meereiskorting lukt niet

• 13 augustus 2019
  • 10 reacties
  • 265 Bekeken

Als ik de meereiskoring voor mijn man wil opladen omdat ik een abb. heb dan lukt het niet op station almere muziekwijk. Er staan 5 apparaten en ik heb ze afgelopen zondag allemaal geprobeerd en na 5 minuten lukte het op 1 van de apparaten.. Omdat het zo lang had geduurd voordat het lukte miste wij onze trein en moesten weer een half uur wachten. Waarom staat de meereiskorting niet op alle apparaten??
Nu moet je zoeken om de juiste te vinden. Niet erg klant vriendelijk naar ons idee.
Hopelijk kunt U iets met deze informatie want wij zullen niet de enige klanten zijn die hier problemen mee hebben,
icon

Beste antwoord door Robert B 14 augustus 2019, 20:01

En waar de optie zat, gewoon op het hoofdscherm (net als Klassewissel e.d.) of toch onder Laden overige producten?

Je hebt trouwens de normale automaten (voor chipkaartjes) en de echte bolle (die ook muntgeld accepteert en anonieme ov-chipkaarten kan uitspugen).

Afgaande op de foto zou je bij alle 4 automaten in ieder geval losse kaartjes moeten kunnen kopen, en dus ook Samenreiskorting laden.

Ze zijn in ieder geval standaard NS automaten. Bij andere vervoerders (Qbuzz) is dat lastiger of onmogelijk, maar dit is dus gewoon Almere (dus NS).
Bekijk origineel

10 reacties

Hoi thea van zon,

Welkom op onze NS Community! Vervelend dat het niet wilde lukken. Kun je uitleggen bij wat voor-/welke automaten je het precies hebt geprobeerd?
Het gaat om de oplaadpunten op het Station Almere Muziekwijk .Er staan er 5 maar er is maar een apparaat dat bij de overige producten de optie meereizen heeft. Als je het niet weet ben je alle apparaten aan het proberen en natuurlijk is het precies de laatste die deze optie heeft!! Waarom niet op alle oplaadpunten????
Reputatie 1
Heeft u de meereiskorting wel op de chipkaart van uw man geladen? Dus niet op uw kaart?
@thea van zon Heb je toevallig het nummer van de kaartautomaat die wel werkt? Want dan kan ik er iemand naar laten kijken. Als er inderdaad toevallig 4 kaartautomaten zijn die ook die optie zou moeten hebben waarin je Samenreiskorting zou moeten kunnen aanvinken, moet dat wel zo snel mogelijk gerepareerd worden. Laat mij het weten!
Badge +3
Die andere 4 automaten zijn waarschijnlijk geen kaartautomaten, maar gewonen servicedingen zoals in de supermarkt e.d. Daar kan je alleen saldo opladen en bestellingen ophalen. Samenreiskorting is geen bestelling.

Als er kaartjes uit een automaat komen dan kan je er zeker van zijn dat je daar ook Samenreiskorting kan laden. Vaak niet eens onder Laden overige producten maar gewoon vanaf het hoofdscherm, toch?

Wat @Sg_sg1 zegt is ook waar. De Samenreiskorting moet op de ov-chipkaart van je man zelf geladen worden. Zelf hoef je niets te doen. Zie ns.nl/samenreiskorting voor alle info. Heeft je man geen ov-chipkaart, dan zijn er e-tickets (met de nodige beperkingen zoals niet in de spits door mogen reizen).
Reputatie 7
Badge +2
Die andere 4 automaten zijn waarschijnlijk geen kaartautomaten, maar gewonen servicedingen zoals in de supermarkt e.d.
Google streetview laat dit zien aan de ene kant van het station en aan de andere kant ontwaarde ik er nog eentje. Best veel automaten voor een sprinterstation.

Badge +3
Die aan de andere kant (de rechthoekige op foto 2, bij de bushalte) zal een oplaad/servicepunt zijn (zo'n smalle).

Aan de andere zijde (4 automaten) zul je dan in ieder geval terecht kunnen bij die rechts op de foto (met de bolle buik). Klopt dat @thea van zon ?
Reputatie 7
Badge +2
Die bij de bushalte zal een "platte" zijn ipv een "bolle". Bij een platte kun je geen chipkaartjes kopen (wat bij de bolle wel kan) en is alleen voor OV-chipkaarthouders. Lijkt me dat je daar juist wel Samenreiskorting zou moeten kunnen laden, net als bestelling ophalen en saldo laden.

Mogelijk staat het bij de platte wel op een andere plek. Dit type automaat heb ik zelf nooit gebruikt, alleen de bolle om voor mijn moeder en een collega Samenreiskorting op de kaart te zetten.

Dus benieuwd op welke automaat het uiteindelijk wel gelukt is.
Badge +3
En waar de optie zat, gewoon op het hoofdscherm (net als Klassewissel e.d.) of toch onder Laden overige producten?

Je hebt trouwens de normale automaten (voor chipkaartjes) en de echte bolle (die ook muntgeld accepteert en anonieme ov-chipkaarten kan uitspugen).

Afgaande op de foto zou je bij alle 4 automaten in ieder geval losse kaartjes moeten kunnen kopen, en dus ook Samenreiskorting laden.

Ze zijn in ieder geval standaard NS automaten. Bij andere vervoerders (Qbuzz) is dat lastiger of onmogelijk, maar dit is dus gewoon Almere (dus NS).
Bedankt voor jullie reactie's. Ik gebruik altijd de OV kaart van mijn man om de korting op te zetten. Ikzelf heb dat abb. dus dan zou dit goed moeten gaan. Het nr. van het apparaat weet ik niet maar ik zal in ieder geval de volgende keer het bolle apparaat gebruiken. De optie meereizen staat in ieder geval maar op 1 apparaat en het zou prettig zijn als dit op alle oplaad apparaten zou staan. De optie overige producten meereizen staat in ieder geval niet op alle automaten.Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed en hoef ik geen trein meer te missen.

Reageer