beantwoord

meereizen met studentenreisproduct

• 12 november 2014
  • 6 reacties
  • 521 Bekeken

Ik ga morgen met mijn zusje weg, nu heb ik een studentenreisproduct, maar zij niet. Zij heeft ook geen OV-chipkaart. Kan zij nu met mij meereizen met 40% korting op een gewoon treinkaartje?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 12 november 2014, 15:50

Nee, treinkaartjes (tegenwoordig eenmalige chipkaarten) met korting zijn niet meer verkrijgbaar. De enige manier voor je zusje om met korting met jou mee te reizen is met een OV-chipkaart waarop bij de automaat het product Samenreiskorting is geladen.
Bekijk origineel

6 reacties

Je zou nog kunnen proberen een anonieme kaart te lenen van iemand, maar gezien de korte termijn weet ik niet of dit haalbaar is.
Hartelijk dank!
Een anonieme OV-chipkaart kan bij de automaat worden aangeschaft. Deze kost 7,50 en is 5 jaar te gebruiken. Om Samenreiskorting op die kaart te kunnen zetten, moet er 10 euro saldo op de kaart worden geladen. Dat is ook voldoende om in te kunnen checken. Let erop dat het product Samenreiskorting 35 minuten na het uitchecken vervalt. Voor een eventuele terugreis moet Samenreiskorting dus opnieuw op de kaart worden geladen. Ik denk dat je in overleg met je zusje het beste zelf even kunt bekijken wat voordelig/handig is.
Helaas, een OV-chipkaart is er denk ik niet voor morgen. Dank u wel voor uw reactie!
Helaas, een OV-chipkaart is er denk ik niet voor morgen. Dank u wel voor uw reactie!
Nee, treinkaartjes (tegenwoordig eenmalige chipkaarten) met korting zijn niet meer verkrijgbaar. De enige manier voor je zusje om met korting met jou mee te reizen is met een OV-chipkaart waarop bij de automaat het product Samenreiskorting is geladen.

Reageer