beantwoord

meereizen op voordeelurenkaart

• 26 september 2014
  • 6 reacties
  • 11771 Bekeken

Wat moet ik doen om een vriendin mee te laten reizen op mijn voordeelurenkaart?
icon

Beste antwoord door Aar 26 september 2014, 16:04

Laat haar op haar chipkaart een gratis Samenreis-kortingsproduct op haar (anonieme) chipkaart plaatsen. Dit moet dan bij de kaartautomaat voor het inchecken.

Zie ook deze interactieve demonstratie-video:
http://www.ns.nl/kaartautomaatdemo/Met_Samenreiskorting_met_iemand_meereizen.html

Vanaf dat moment kan ze met korting meereizen en krijgt ze korting bij het inchecken. Let er wel op dat deze korting na 35 minuten na de laatste check-out weer verwijderd wordt.

Dus al je even gewinkeld hebt met je vriendin, en ze reist weer mee terug, dan moet ze weer de Samenreiskorting op de kaart aanzetten, net zoals in het begin.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je vriendin moet samenreiskorting op haar kaart laden, dat er op zetten is gratis en dan kan ze na inchecken met 40 procent korting reizen, mits ze met je meereist. Het kan dus niet op je voordeelurenkaart, ze heeft zelf een ovchipkaart nodig. Je hoeft zelf niks op je kaart te zetten om haar mee te laten reizen.

Klik hier voor extra informatie over samenreiskorting.
Reputatie 6
Badge
Laat haar op haar chipkaart een gratis Samenreis-kortingsproduct op haar (anonieme) chipkaart plaatsen. Dit moet dan bij de kaartautomaat voor het inchecken.

http://www.ns.nl/kaartautomaatdemo/Met_Samenreiskorting_met_iemand_meereizen.html

Vanaf dat moment kan ze met korting meereizen en krijgt ze korting bij het inchecken. Let er wel op dat deze korting na 35 minuten na de laatste check-out weer verwijderd wordt.

Dus al je even gewinkeld hebt met je vriendin, en ze reist weer mee terug, dan moet ze weer de Samenreiskorting op de kaart aanzetten, net zoals in het begin.
Om de vindbaarheid van je topic te vergroten heb ik je topic naar OV-chipkaart verplaatst, treinreizigster. Ik zie dat Thom en Aar je al goed hebben geholpen, beide antwoorden zijn helemaal juist. Mocht je nog vragen hebben dan lees ik dat graag! 🙂
Je vriendin moet samenreiskorting op haar kaart laden, dat er op zetten is gratis en dan kan ze na inchecken met 40 procent korting reizen, mits ze met je meereist. Het kan dus niet op je voordeelurenkaart, ze heeft zelf een ovchipkaart nodig. Je hoeft zelf niks op je kaart te zetten om haar mee te laten reizen.

Bedankt voor het antwoord. Mijn vriendin heeft geen OV chipkaart, maar gelukkig voorziet Aar's antwoord in de oplossing van dit probleem.

Klik hier voor extra informatie over samenreiskorting.
Reputatie 7
Badge +4
Hm, zonder ov-chipkaart wordt het wel moeilijk hoor. Zowel Aar als ik gaan uit van een chipkaart waar je samenreiskorting op zet...

Zonder chipkaart kan het echt niet en dat is wat Aar ook beweert.

Bedankt Aar, het is of lijkt allemaal ingewikkelder dan ik hoopte, maar ik ga de links ook nog bestuderen...

Reageer