beantwoord

Melding blokkade OV-kaart

  • 11 May 2024
  • 6 reacties
  • 119 Bekeken

Bij inchecken op tram kreeg ik melding dat mijn OV-kaart is geblokkeerd. Ook na herhaald proberen lukte 't niet. Mijn pas lijkt niet beschadigd. 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 May 2024, 18:51

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

We hebben geen idee. Wellicht dat u op uw eigen account op ov-chipkaart.nl meer kan zien?

Bij inchecken op tram kreeg ik melding dat mijn OV-kaart is geblokkeerd. Ook na herhaald proberen lukte 't niet. Mijn pas lijkt niet beschadigd. 

Geen betalingsachterstanden?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een (product)blokkade op een ov-chipkaart kan meerdere oorzaken hebben. Als je 12 keer ‘vergeet’ uit te checken gebeurt dat ook.

Bij een servicebalie kunnen ze zo’n blokkade opheffen, met een preek erbij om toch maar echt altijd in en uit te checken.

Meestal gaat het inderdaad om een betalingsachterstand. Als je automatisch saldo laden hebt is dat bij 60 euro aan mislukte incasso’s, maar daarvoor moet je bij OV-chipkaart zijn. 

 

Meestal gaat het inderdaad om een betalingsachterstand. Als je automatisch saldo laden hebt is dat bij 60 euro aan mislukte incasso’s, maar daarvoor moet je bij OV-chipkaart zijn.

TS geeft aan dat het om Flex gaat.

Badge +3

TS geeft aan dat het om Flex gaat.

Check! Vergeet mijn vorige reactie dan maar (ik laat hem staan ter info).

Je kan via onze klantenservice achterhalen of er betaalachterstanden zijn. Echter heb je dan ook een bericht per mail en diverse herinneringen per mail en post ontvangen. Mocht dat niet het geval zijn dan kan je bij een servicebalie je kaart uit laten lezen op defecten of fouten. Het lijkt mij alleen niet dat een defect deze melding kan veroorzaken.

Reageer