beantwoord

melding dat ov-chipkaart vervalt

  • 7 August 2022
  • 1 reactie
  • 230 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemorgen, ik kreeg onderstaande email:



 

Onderwerp : Uw persoonlijke OV-chipkaart verloopt binnenkort
Kenmerk : EMA003-1120

 

Geachte mevrouw Dieleman,

Uw OV-chipkaart met nummer (nr weggehaald ivm privacy)verloopt op 16 september 2022. Wilt u blijven reizen in het openbaar vervoer? Vraag dan nu alvast een nieuwe kaart aan.

Eenvoudig online regelen
Heeft u een Mijn OV-chipaccount op www.ov-chipkaart.nl? Dan kunt u uw kaart meteen vernieuwen. Als u nog geen account heeft, dan kunt u er eenvoudig een aanmaken. Alle informatie die u nodig heeft, vindt u op www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart.

Wilt u geen nieuwe kaart?
Vergeet dan niet om het saldo van uw huidige kaart terug te vragen! Ook dat kunt u nu alvast doen via uw account op www.ov-chipkaart.nl. Uw OV-chipkaart blijft geldig tot 16 september 2022. We storten het saldo daarna op uw bankrekening.
Let op: heeft u een abonnement of reisproduct op uw persoonlijke OV-chipkaart? Neem dan, voor u de kaart beëindigt, contact op met uw vervoerder om na te gaan wat er met deze producten moet gebeuren.

Komt u er niet uit?
Neem dan contact op met Klantenservice OV-chipkaart via 0900-0980 (gebruikelijke belkosten). Bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OV-chipkaart

ik heb een abonnement lopen van NS op deze kaart en begrijp daarom deze mail niet. Weten jullie wat er aan de hand is?

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 7 August 2022, 10:51

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

OV-chipkaarten hebben een geldigheidsduur van vijf jaar, vergelijkbaar met bankpassen. Normaal gesproken levert NS aan abonnementhouders vanzelf een nieuwe OV-chipkaart als de kaart verloopt. Soms gaat dit mis en dan moet u zelf uw kaart vernieuwen. Dat kost 7,50 euro. NS vergoedt abonnementhouders de kosten van de vervangende kaart. Deze kunt u terugvragen bij de klantenservice.

Reageer