beantwoord

Mensen die niet uitchecken maar 'inchecken annuleren'

• 26 augustus 2015
  • 9 reacties
  • 6690 Bekeken

Als ik na mijn werkdag terug ben in mijn woonplaats in de buurt van Utrecht sta ik altijd met mijn medereizigers in de rij voor de uitcheckpaal. Het valt mij regelmatig op dat mijn voorgangers bij de uitcheckpaal niet uitchecken maar de incheck annuleren...

Zijn deze mensen nu de boel aan het flessen? Dat ze even op en neer gaan naar Utrecht en daar op die manier niet voor hoeven te betalen? Kijkt de conducteur alleen of iemand wel of niet is in gecheckt of ook waar diegene heeft in gecheckt?

Ik word er toch een beetje boos omdat ik het al een paar keer heb gezien, die keren dat ik oplet wat mijn voorgangers doen 😉. Kunnen jullie er niet iets tegen doen? Als je in het systeem ziet dat mensen heel vaak hun incheck annuleren ze een boze brief sturen? Of na x aantal keer per jaar de kaart blokkeren?

Groetjes!
icon

Beste antwoord door Loes 26 augustus 2015, 09:31

Hoi elised5,

Bij controle kijkt een hoofdconducteur niet alleen naar de geldige check-in, we kijken ook naar waar er is ingecheckt en welk soort "product" op de kaart staat en waar men mee reist. Er zullen altijd reizigers zijn die de boel flessen, maar je kan maar binnen het uur op hetzelfde station kosteloos weer uitchecken. Wat wij ook wel eens zien is dat mensen niet meer weten wat ze hebben gedaan en blijven in- en uitchecken en dan wordt het erg onduidelijk.

Het tweede deel of de kaart geblokkeerd wordt, daar weet ik zelf te weinig vanaf, ms dat een moderator daar nog wat over kan vertellen.
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi elised5,

Bij controle kijkt een hoofdconducteur niet alleen naar de geldige check-in, we kijken ook naar waar er is ingecheckt en welk soort "product" op de kaart staat en waar men mee reist. Er zullen altijd reizigers zijn die de boel flessen, maar je kan maar binnen het uur op hetzelfde station kosteloos weer uitchecken. Wat wij ook wel eens zien is dat mensen niet meer weten wat ze hebben gedaan en blijven in- en uitchecken en dan wordt het erg onduidelijk.

Het tweede deel of de kaart geblokkeerd wordt, daar weet ik zelf te weinig vanaf, ms dat een moderator daar nog wat over kan vertellen.
Reputatie 4
Ik word er toch een beetje boos omdat ik het al een paar keer heb gezien, die keren dat ik oplet wat mijn voorgangers doen ;-)
Sluit goed aan bij mijn klacht, van NS reizigers die boos op mij worden als ik niet bij de NS uitcheck: https://forum.ns.nl/op-station-17/agressie-nsmetro-overstappunt-mee-om-gaan-16678
Hoi Loes, oh het is maar een uur tijd. En de conducteur kijkt ook waar er ingecheckt is. Dat stelt me gerust. Ik ben soms wel erg blij met de mogelijkheid om een inchecken te annuleren. Als ik toch besluit met de bus te gaan.

En aan steeda in en uitchecken maak ik mij ook wel eens schuldig als ik ben vergeten of ik wel of niet heb in gecheckt... Meestal wel trouwens :-)

Bedankt voor je snelle reactie!

Groetjes!
Reputatie 6
Badge +2
Het valt mij regelmatig op dat mijn voorgangers bij de uitcheckpaal niet uitchecken maar de incheck annuleren...

Zijn deze mensen nu de boel aan het flessen? (..)

Ik word er toch een beetje boos omdat ik het al een paar keer heb gezien, die keren dat ik oplet wat mijn voorgangers doen 😉. Kunnen jullie er niet iets tegen doen? Als je in het systeem ziet dat mensen heel vaak hun incheck annuleren ze een boze brief sturen? Of na x aantal keer per jaar de kaart blokkeren?

Er is ook bij heel vaak je incheck annuleren helemaal niets aan de hand. Bij een station met poortjes is dat al het geval als je even heen en weer loopt, en bij passage door het station. Ook bij een station met paaltjes kan het voorkomen, zoals bij het verversen van je check-in omdat je nog even op het station hebt verbleven, en je een trein neemt die meer dan een half uur na je oorspronkelijke check-in vertrekt.
Reputatie 6
Badge
Ik ken iemand die al een meer dan een jaar op de heenweg incheckt en op de terugweg weer uitcheckt op een iets verder gelegen station dan het vertrekstation. Een retourtje (dat mij dagelijks ongeveer 10 euro kost), kost haar 2,20 euro. Zelf denk ik er ook wel eens aan, maar ben dan misschien toch wat te eerlijk...
Dit zou alleen werken als je binnen het uur terug bent op het vertrekstation met geen controle op de terugweg. Kom je na het uur terug betaal je volledig instaptarief van 10 of 20 euro.
Dit zou alleen werken als je binnen het uur terug bent op het vertrekstation met geen controle op de terugweg. Kom je na het uur terug betaal je volledig instaptarief van 10 of 20 euro.

Wat Raymond bedoeld is dat je bijvoorbeeld op station '1' incheckt, naar station '6' op je traject gaat, hier niet uitcheckt, maar pas op je terugweg bij station '2' uitcheckt.

Op deze manier betaal je dus alleen je reis van station '1' naar '2' en terug.
@bram99, @Raymond123 stel dat je dat zou doen dan zou de conducteur zien dat je niet bent ingecheckt voor je terugreis. Daarmee riskeer je een boete.
@bram99, @Raymond123 stel dat je dat zou doen dan zou de conducteur zien dat je niet bent ingecheckt voor je terugreis. Daarmee riskeer je een boete.

Daar heb je helemaal gelijk in!

Reageer