beantwoord

Met geblokkeerde chipkaart zijn poortjes niet te openen, ook niet om eruit te gaan

• 15 februari 2018
  • 2 reacties
  • 120 Bekeken

Reputatie 1
In juli 2016 was ik m'n ov-chipkaart kwijt en heb ik een vervangende aangevraagd. Later heb ik 'm weer teruggevonden en bleek-ie nog gewoon te werken. Tot afgelopen maandag, nu was hij plotseling geblokkeerd. Ik kon dus niet inchecken en poortjes openen. Logisch. Personeel in Amersfoort liet me door de poortjes zodat ik naar het loket kon (ik kwam binnen aan de achterkant van het station). Toen ik aan de voorkant weer naar buiten wilde kon ik ook de poortjes naar buiten niet openen met de geblokkeerde chipkaart. Ik snap op zich dat je bij een blokkade in principe niks meer met de kaart moet kunnen, maar wat nou als Translink die kaart geblokkeerd zou hebben terwijl ik ermee aan het reizen was? Is het in het kader van veiligheid niet belangrijk dat je altijd het beveiligde gebied moet kunnen verlaten? Zelfs met een geblokkeerde chipkaart? Het is niet zo dat je op die manier fraude zou kunnen plegen of wat-dan-ook, ik heb het puur over het openen van poortjes om naar buiten te gaan.
icon

Beste antwoord door Slidestops 15 februari 2018, 23:20

Het lijkt me vanzelfsprekend dat je met een geblokkeerde kaart niets meer kan doen. Anders wordt zwartrijden heel makkelijk. Opstappen op een station zonder poortjes, uitstappen met poortjes, maar een geblokkeerde kaart gebruiken.

Je kunt altijd uit de poortjes komen als het nodig is. Er staat een service en alarm zuil, waarbij je de blauwe info knop in kunt drukken om in contact te komen met een medewerker.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Het lijkt me vanzelfsprekend dat je met een geblokkeerde kaart niets meer kan doen. Anders wordt zwartrijden heel makkelijk. Opstappen op een station zonder poortjes, uitstappen met poortjes, maar een geblokkeerde kaart gebruiken.

Je kunt altijd uit de poortjes komen als het nodig is. Er staat een service en alarm zuil, waarbij je de blauwe info knop in kunt drukken om in contact te komen met een medewerker.
Reputatie 1
Ja, zo kun je wel doorgaan. Zolang er stations zonder poortjes zijn, is die mogelijkheid tot zwartrijden er sowieso, met of zonder geblokkeerde kaart. Als er wat vaker gecontroleerd zou worden echter ... :D

Ik zal nog 's kijken naar die zuil, die heb ik inderdaad niet gezien.

Reageer