beantwoord

Mijn daluren kortingskaart wordt binnenkort verlengd. Mag ik mijn abonnement opzeggen en een nieuwe aanvragen voor € 29,00?

• 19 april 2014
  • 8 reacties
  • 2192 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Die momenteel met groot voordeel wordt aangeboden?vandaag nog geldig
icon

Beste antwoord door Leny NS 22 april 2014, 15:54

Beste Kitty, welkom op het forum. Dit aanbod is niet geldig als je al een Dal Voordeel abonnement hebt of korter dan 2 maanden geleden hebt opgezegd. In de actievoorwaarden wordt dit ook al uitgelegd, helaas kan ik het linkje naar de website over het Dalvoordeel met een pdf bestand over de actievoorwaarden niet meer nasturen. De actie is inmiddels verlopen.

Dit is bij ons bekend:
- Het aanbod voor € 29 korting geldt niet voor eerder aangeschafte abonnementen.
- Het aanbod is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen.
- Het actietarief van € 29 geldt alleen voor het eerste jaar. Daarna betaalt u € 50 per jaar.
- Dal Voordeel is een doorlopend abonnement. Na het eerste jaar kunt u maandelijks opzeggen.
- Dit aanbod is niet geldig als u al een Dal Voordeel abonnement heeft of korter dan 2 maanden geleden heeft opgezegd.
Ik heb je vraag een beetje aangepast. Vriendelijke groet, Leny
Bekijk origineel

8 reacties

Ik zie dat tekst slecht is overgekomen, sorry. Essentie vraag is of bij opzeggen oude kaart het mogelijk is direkt een nieuwe aan te vragen met de nu geldende korting?
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt altijd een nieuwe kaart naast de oude aanvragen en daar het nieuwe abonnement opzetten. Dat geeft geen extra kosten voor een nieuwe ov-chipkaart. De actie, een dalvoordeelurenkaart voor 29 euro, is verlengd tot 20 april Hij kost daarna 50 euro. Zelfs als u al een abonnement heeft, kan het nog voordelig zijn, het is dan even wennen dat er twee kaarten zijn, maar dat mag gewoon. Vergeet niet het oude abonnement te beeindigen. Dat kan nog op tijd en anders een maand later, want na een jaar kunt u per maand opzeggen.
Ik ken uw leeftijd niet maar tot 1 mei zijn de keuzedagen voor zestigplussers ook nog goedkoper. De kaart met de dalvoordeelkorting is er meestal na ongeveer een week, al geeft NS tien tot twaalf werkdagen aan. Hij gaat in op de datum die u zelf heeft gekozen bij het bestellen, dus dat kan, in uw geval, ook op de einddatum van uw oude abo zijn.
Uw huidige Dal Voordeel abonnement kunt u na het eerste jaar altijd per maand opzeggen, zoals tomprins terecht opmerkt.

Het staat u natuurlijk volkomen vrij om nu al een nieuw abonnement aan te vragen. Houd er daarbij wel rekening mee dat op uw huidige OV-chipkaart geen tweede identieke abonnement kan worden geplaatst, zodat u bij uw bestelling aangeeft dat u niet over een OV-chipkaart beschikt en op die manier een nieuw abonnement ook op een nieuwe OV-chipkaart geleverd krijgt.

Bij de bestelling via internet zult u ook zien dat de ingangsdatum van het abonnement op een nieuwe OV-chipkaart altijd 2 weken in de toekomst ligt.
Als u vandaag zou bestellen (19 april) kan het abonnement dus niet eerder ingaan dan 3 mei. Dat heeft weer te maken met het aanmaken van die nieuwe OV-chipkaart. Vaak ligt de kaart echter enkele dagen eerder op de mat.

Ook zult u zien dat bij de bestelling aanvankelijk steeds een prijs van €50 wordt genoemd.
Pas tegen het eind van uw bestelling heeft u de mogelijkheid de actiecode (1406) in te voeren, waarop de prijs meteen wordt aangepast.

Als u uw huidige abonnement opzegt krijgt u daarvan een bevestiging - meestal per e-mail.
Volg de aanwijzingen in die e-mail nauwgezet op. Het abonnement eindigt n.l. pas definitief als ook het abonnement daadwerkelijk van uw OV-chipkaart is verwijderd.
Badge
Beste Kitty, welkom op het forum. Dit aanbod is niet geldig als je al een Dal Voordeel abonnement hebt of korter dan 2 maanden geleden hebt opgezegd. In de actievoorwaarden wordt dit ook al uitgelegd, helaas kan ik het linkje naar de website over het Dalvoordeel met een pdf bestand over de actievoorwaarden niet meer nasturen. De actie is inmiddels verlopen.

Dit is bij ons bekend:
- Het aanbod voor € 29 korting geldt niet voor eerder aangeschafte abonnementen.
- Het aanbod is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen.
- Het actietarief van € 29 geldt alleen voor het eerste jaar. Daarna betaalt u € 50 per jaar.
- Dal Voordeel is een doorlopend abonnement. Na het eerste jaar kunt u maandelijks opzeggen.
- Dit aanbod is niet geldig als u al een Dal Voordeel abonnement heeft of korter dan 2 maanden geleden heeft opgezegd.
Ik heb je vraag een beetje aangepast. Vriendelijke groet, Leny
Ook anno 2016 is het nog mogelijk.
Voor het opzeggen van je huidige abonnement geld een opzegtermijn van 1 maand.
Dit kan telefonisch via: 0900 – 8301
Echter als je aan het einde van het contractjaar bent gekomen moet je 2 weken voor het einde aangeven niet meer te willen verlengen.
Als je niet wilt verlengen geef je dit aan via de NS klantenservice: 030-7515155

Vervolgens kun je een nieuw dalurenkorting-abonnement aanvragen voor €29,- ( tot 11 april) zolang je dit doet op een nieuwe OV-kaart, deze kun je gratis krijgen bij het aanvragen van het abonnement. (Ik heb dit even gecheckt.)

Op deze manier heb je 2 tientjes bespaard, als je dat de moeite waard vindt.

Of je dan je oude OV-kaart nog nodig hebt weet ik niet?

Groet, Jan
Welkom op het NS Serviceforum Jan. Je kan altijd NS KlanteNService bellen voor een opzegging. De opzegtermijn is twee weken en de afdeling 'abonnementen' wil altijd kijken wat er mogelijk is. Wil je zelf opzeggen of kijken wat mogelijk is qua prijs? Stuur mij dan een privébericht met NAW-gegevens en chipkaartnummer. Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken, dan krijg je de optie.
Op deze manier heb je 2 tientjes bespaard, als je dat de moeite waard vindt.
... met als nadeel dat je dan weer minstens een jaar aan een NS-abonnement vastzit, terwijl je bestaande abonnement na het eerste jaar maandelijks opzegbaar is, ook als het abonnement wordt opgewaardeerd.
Mijn eigen kortingskaart mag van mij gewoon doorlopen, ik vind €50 een redelijke prijs voor een jaar korting en deze heb ik er ook zo uit. 🙂

Reageer