beantwoord

Mijn factuur is niet afgeschreven

• 5 februari 2020
  • 6 reacties
  • 168 Bekeken

Hoi mijn factuur is nog niet afgeschreven zou rond de 30ste januari gedaan zijn zitten nu op 5 februari??????

icon

Beste antwoord door Thom 5 februari 2020, 09:46

U zit hier op de Community, we kunnen niet bij de administratie. Uw vraag kan wel door Klantenservice worden beantwoord.

Er is vrij veel storing in de systemen momenteel.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, en tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U zit hier op de Community, we kunnen niet bij de administratie. Uw vraag kan wel door Klantenservice worden beantwoord.

Er is vrij veel storing in de systemen momenteel.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, en tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Welkom Alaintje1984, welkom bij de NS Community!

Zoals Thom aangeeft kan je inderdaad beter even contacten met onze gedreven klantenservice, ik heb heb gisteren als klantadviseur gewerkt en heb hier veel telefoontjes over gekregen. De incasso is vertraagd en zal snel plaatsvinden. Je hoeft je geen zorgen te maken, je kan het gewoon even afwachten.

Jammer dat ook deze storing weer door de klanten gemeld dient te worden en er niet vanuit NS is zelf aangegeven dat er een storing is. Een hoop mensen worden nu niet bereikt en door de latere incasso zal er wel een verhoogd aantal storno’s zijn.

Je collega Jouke gaf aan dat het wel mee valt met de ICT problemen bij NS, als ik terugkijk op de maand januari zie ik toch wel heel veel “probleempjes”.

• Storing Mijn NS
  • Dubbele incasso
  • E-tickets die met vertraging binnenkomen
  • Facturen niet tijdig kunnen aanmaken.

Zorgwekkend is daarbij dat ik het aantal problemen eigenlijk alleen maar zie toenemen en niet afnemen.   

Reputatie 7
Badge +3

Ja, er zijn de laatste tijd vaak storingen geweest wat natuurlijk een zeer slechte zaak is. Maar dat een hoop mensen nu gaan storneren omdat een factuur een paar dagen later wordt afgeschreven vind ik wel wat overdreven. Ik heb 5 jaar lang een Traject Vrij met maandelijkse afschrijving gehad wat vaak rond de 29e of 30e van de maand werd afgeschreven. Maar ook zonder storingen was dat wel eens een paar dagen later, het laatst was dacht ik ooit eens op de 7e, al was dat meen ik na een Paasweekend.

Het gaat mij er om dat NS weet dat sedert 30 januari er blijkbaar geen facturen worden aangemaakt. Op dit forum verschijnen nu weer allerlei topics met dit feit. Een aanmaak van een sticky topic en een verwijzing op ns.nl zorgt ervoor dat je klanten goed informeert. Dat laat NS hier dus na. 

Ik gaf aan dat er waarschijnlijk meer storno’s hierdoor zullen zijn of dat er veel meer zijn zullen we nooit te weten komen. Bij NS gaat het om relatief kleine bedragen. Bij ons is ooit een incasso van een hypotheek door omstandigheden een week te laat uitgevoerd. Dit konden we wel duidelijk merken in het aantal storno’s. 

Reputatie 5
Badge

Het lijkt me overigens totaal overbodig en tijdverspilling van zowel klant als dat servicecentrum om hierover te gaan bellen, de wachttijden daar zijn toch al abominabel. Bedrijven die geld willen komen vroeger of later toch wel langs (bij de bank dan). Overigens wacht ik zelf op een terugstorting, ook die is nu al ruim 5 dagen te laat.

Lesje voor NS en beantwoorders: Als je dat met je boerenklompen kan aanvoelen, dan zeg je toch gewoon ff wachten? 

@pgpg: heb je nou onderhand nog niet door dat het al jaren bij NS strikt verboden is ook maar een negatief woord te uiten? Daarom is het woord vertraging afgeschaft. Daar zal ooit wel zo´n duurbetaald adviesburo  voor aan het werk zijn geweest om de PR te reorganiseren en zodoende die dwarse NLer tot US habits om te turnen.

Reageer