Mijn kaart is geblokkeerd.

  • 14 June 2014
  • 10 reacties
  • 13927 Bekeken

mijn ov chipkaart is geblokkerd,hoe deblokeer ik hem weer

10 reacties

Even langsgaan bij een servicebalie. Daar kunnen ze het zo voor je regelen.
En voortaan dan niet meer vergeten uit te checken (kaart blokkeert n.l. na 12 x niet uitchecken).
Badge
Lewis76, welkom op het forum. Servicebalie kan je helaas ook niet verder helpen. Zodra een OV-chipkaart geblokkeerd is, kan het niet meer gedeblokeerd worden. Staat op je OV-chipkaart een NS abonnement? Dan kan je een duplicaat aanvragen via het bedrijf OV-chipkaart Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'.
Sorry Leny, Op OV-chipkaart.nl lees ik bij vragen en antwoorden toch echt:

"Bent u een paar keer vergeten uit te checken? Na twaalf keer blokkeert uw kaart. Bij de balie van het OV-bedrijf waar u voor het laatst heeft ingecheckt, kunt u deze tijdelijke blokkering laten verwijderen."

En natuurlijk zijn er nog andere mogelijke oorzaken (automatisch opladen, bijv.)

Voor een screenshot van die pagina zie daarom de bijlage.
Badge
Sorry Leny, Op OV-chipkaart.nl lees ik bij vragen en antwoorden toch echt:

"Bent u een paar keer vergeten uit te checken? Na twaalf keer blokkeert uw kaart. Bij de balie van het OV-bedrijf waar u voor het laatst heeft ingecheckt, kunt u deze tijdelijke blokkering laten verwijderen."

En natuurlijk zijn er nog andere mogelijke oorzaken (automatisch opladen, bijv.)

Voor een screenshot van die pagina zie daarom de bijlage.


Staat er inderdaad in. Dank voor je screenshot. Maar het is nu niet duidelijk waarom de kaart geblokkeerd is. Beide informaties kloppen!
Mijn ov is gewoon geblokkeerd niet omdat ik me niet heb uitgecheckt hoe kan ik dat nou weer deblokkeren
Reputatie 2
Mijn ov is gewoon geblokkeerd niet omdat ik me niet heb uitgecheckt hoe kan ik dat nou weer deblokkeren

Als je zeker weet dat het niet komt door het meermaals vergeten uit te checken, dan zou ik de link van lenie ns volgen, dit bedrijf beheert de ov-chipkaart en kan precies zien welke acties er nodig zijn.

Hier nogmaals de Link
Lewis76, welkom op het forum. Servicebalie kan je helaas ook niet verder helpen. Zodra een OV-chipkaart geblokkeerd is, kan het niet meer gedeblokeerd worden. Staat op je OV-chipkaart een NS abonnement? Dan kan je een duplicaat aanvragen via het bedrijf OV-chipkaart Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'.
mijn persoonlijke ov-chipkaart is ook geblokkeerd, reizen op saldo, kan ik deze ook niet meer laten deblokkeren? Moet ik een duplicaat aanvragen?
Je kan een kaart toch gewoon laten deblokkeren bij een OV Balie ?
Reputatie 4
Badge
Inderdaad. Een tijdelijke blokkade als gevolg van incomplete transacties kan daar verwijderd worden. Maar voor zover ik begrepen had alleen bij de balie van het bedrijf waarbij de kaart geblokkeerd is.

Een blokkade als gevolg van een als verloren opgegeven kaart is niet meer te herstellen.
Maar voor zover ik begrepen had alleen bij de balie van het bedrijf waarbij de kaart geblokkeerd is.

Wat heerlijk toch dat we af zijn van al die verschillende vervoerbewijzen per vervoerder en dat elke individuele vervoerder je nu kan verhinderen om bij alle vervoerders te reizen, voor zover het die ene kaart betreft dan.

Reageer