Mijn OV chip kaart verloopt op 4 december | NS Community
beantwoord

Mijn OV chip kaart verloopt op 4 december

  • 3 November 2022
  • 6 reacties
  • 268 Bekeken

Krijg ik nog nader bericht van de NS over hoe en wanneer ik een nieuwe ov-chipkaart kan aanvragen?

icon

Beste antwoord door Momo 3 November 2022, 15:41

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Als het goed is wel.

Reputatie 7
Badge +1

Hangt ervan af wat voor soort ABO je hebt-of niet. INdien niet: dan krijg je dus ook geen bericht-moet je zelf via OV-chipkaart regelen, gaat buiten NS om (wie had dat nou gedacht)

INdien wel: dan had je allang bericht moeten hebben ontvangen of de oude foto nog goed is voor de volgende 5 jr-al wil dat nog wel eens mislopen merken we hier de laatste maanden. De kaart zelf krijg je dan hooguit enkele dagen voor verloop in huis-als postNL ook wil meewerken.

Reputatie 7
Badge +3

Als je een NS abonnement hebt waarbij je gratis een nieuwe kaart krijgt, moet je zo'n 10 a 11 weken voor de verloopdatum een mail ontvangen van NS om een nieuwe foto te sturen (tenzij je eerder toestemming hebt gegeven om de oude foto te mogen hergebruiken, maar ik vraag me af of dat nog gebeurt). Wanneer NS die foto ontvangen heeft zet NS de kaartvernieuwing in gang bij TLS en heb je daarna al vaak binnen een week de kaart in huis. Je hebt een bepaalde tijd om die foto op te sturen. Stuur je die foto niet op tijd of je hebt geen verzoek voor een nieuwe foto ontvangen dan zet NS die kaartnieuwing niet in gang en gebeurt er dus niets. Je zou dan wel als je ook een account hebt bij OV-chipkaart.nl een mail moeten ontvangen dat de kaart binnenkort verloopt, dat krijg je meen ik iets van 6 a 7 weken voor de verloopdatum. Je kunt dan zelf de kaartvernieuwing aanvragen en de kosten ervoor terug vragen bij NS.

Een controle die je zelf kunt doen is de status van je kaart checken in je OV-chipkaart.nl account (heb je die niet, maak die dan aan en koppel de kaart). Staat daar dat de kaartvernieuwing in gang is gezet dan gaat het goed en heeft u de kaart enkele dagen na de datum die daar staat in huis, staat daar dat de kaart binnenkort verloopt dan gaat het niet goed en moet je het zef aanvragen. 

Aangezien uw kaart 4 december verloopt en u niets van NS heeft gehoord zal het in uw geval niet goed zijn gegaan en zit er niets anders op dan de kaartvernieuwing zelf aan te vragen.

Wat dit betreft bent u niet de enige, het regent nu al maanden klachten dat NS niet automatisch verlopen kaarten vernieuwt.

Badge +3

Volgende https://twitter.com/Lalage_/status/1592600341484171264 waar blijft die nieuwe kaart?

Het is inderdaad helaas een bekend probleem. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan een oplossing, zodat dit in de toekomst verholpen gaat worden! ^AV

De ov geldt voor de bus en die verloopt …hoe ga ik mijn nu abonnement koppelen op de nieuwe kaart 

.?

Reputatie 7
Badge +3

De ov geldt voor de bus en die verloopt …hoe ga ik mijn nu abonnement koppelen op de nieuwe kaart 

.?

Als je al een nieuwe kaart hebt dan moet je bij de busmaatschappij zijn waar je abonnement hebt aangeschaft.

Reageer