beantwoord

Mijn ov chipkaart in de trein vergeten

  • 16 juni 2021
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Ben mijn NS kaart in de trein vergeten van 09.41 uur vanf spoor Weesp naar Schiphol. Iemand gevonden? Graag contact opnemen met de politie (0900-8844) want die is hiervan op de hoogte. 

icon

Beste antwoord door Mark NS 16 juni 2021, 11:54

Dat is jammer om te lezen, WispeM! Indien de kaart gevonden wordt, dan is het gebruikelijk dat die teruggestuurd zal worden naar de uitgever van de OV-chipkaart. Gevonden pasjes als OV-chipkaarten, bankpassen of zorgpassen gaan niet naar gevonden voorwerpen, maar worden teruggestuurd naar de uitgever om fraude te voorkomen. Je kunt daarom het beste de verloren OV-chipkaart zo snel als mogelijk laten blokkeren en vervangen, indien er een abonnement op staat, via OV-chipkaart. NS kan dat niet. Wel kun je in het geval van een NS abonnement contact opnemen met de NS klantenservice door te bellen of door een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter. Wellicht kunnen we je een tijdelijk reisrecht aanbieden als je een abonnement nog wel nodig hebt, een eventuele ontbrekende uitcheck corrigeren en/of je aan de relevante kaartinformatie helpen zoals kaartnummer en geldigheidsdatum. 

Bekijk origineel

2 reacties

Badge

Heeft u het ook gemeld bij de NS, want dan wordt de kaart geblokkeerd en zult u zo en zo een nieuwe kaart moeten aanschaffen omdat de blokkering niet ongedaan kan worden gemaakt.

Zolang u de kaart niet bij de NS blokkeert kan een ander hier misbruik van maken.

Dat is jammer om te lezen, WispeM! Indien de kaart gevonden wordt, dan is het gebruikelijk dat die teruggestuurd zal worden naar de uitgever van de OV-chipkaart. Gevonden pasjes als OV-chipkaarten, bankpassen of zorgpassen gaan niet naar gevonden voorwerpen, maar worden teruggestuurd naar de uitgever om fraude te voorkomen. Je kunt daarom het beste de verloren OV-chipkaart zo snel als mogelijk laten blokkeren en vervangen, indien er een abonnement op staat, via OV-chipkaart. NS kan dat niet. Wel kun je in het geval van een NS abonnement contact opnemen met de NS klantenservice door te bellen of door een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter. Wellicht kunnen we je een tijdelijk reisrecht aanbieden als je een abonnement nog wel nodig hebt, een eventuele ontbrekende uitcheck corrigeren en/of je aan de relevante kaartinformatie helpen zoals kaartnummer en geldigheidsdatum. 

Reageer