beantwoord

Mijn ov-kaart is kwijtgeraakt in de trein en ik heb dus niet uitgecheckt, wat nu?

• 25 april 2016
  • 2 reacties
  • 323 Bekeken

Ik zat afgelopen zaterdag 23/04 in de trein van Maastricht naar Sittard en had mijn ov-kaart even snel naast me neergelegd om iets te pakken, maar toen ben k met het uitstappen vergeten mijn ov-kaart te pakken.
Ik heb dus niet uitgecheckt en vraag me af wat ik nu moet doen, of het geld wat op mijn ov stond nog erop staat en/of ik een nieuwe kan krijgen.
Ook vroeg ik me af wat er nu gebeurd met die boete.

Alvast bedankt,
Susanne.
icon

Beste antwoord door Thom 25 april 2016, 10:29

U kunt uw kaart laten blokkeren.

https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ovchipkaart/zelf-regelen.htm

Als het een anonieme chipkaart is, kan een ander er mee reizen tot hij is geblokkeerd.

Mocht u een persoonlijke chipkaart hebben met abonnement, dan is naar een loket gaan het snelste. Als u geen ov-chipkaart extra heeft, moet u een anonieme kopen en dan kan het abonnement er op worden gezet. Daar zijn wel kosten aan verbonden, te weten 11,50. U kunt dan meteen weer reizen.

U kunt Klantenservice ook bellen en dan regelen zij een nieuwe persoonlijke kaart. 030-7515155.

U krijgt geen boete als u niet heeft uitgecheckt. Als u Klantenservice belt, wordt u met begrip behandeld. U hoeft echt niet bang te zijn een boete te krijgen.
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo,
Erg vervelend. Misschien is uw Ov-kaart gevonden, dit kunt evt. vragen aan de klantenservice van NS. Anders kunt u uw kaart laten blokkeren, zodat niemand er mee kan reizen. Over dat geld op de Ov-kaart, dit kunt u eenvoudig oplossen door een belletje te doen naar de klantenservice. Dan krijgt u uw geld terug.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt uw kaart laten blokkeren.

https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ovchipkaart/zelf-regelen.htm

Als het een anonieme chipkaart is, kan een ander er mee reizen tot hij is geblokkeerd.

Mocht u een persoonlijke chipkaart hebben met abonnement, dan is naar een loket gaan het snelste. Als u geen ov-chipkaart extra heeft, moet u een anonieme kopen en dan kan het abonnement er op worden gezet. Daar zijn wel kosten aan verbonden, te weten 11,50. U kunt dan meteen weer reizen.

U kunt Klantenservice ook bellen en dan regelen zij een nieuwe persoonlijke kaart. 030-7515155.

U krijgt geen boete als u niet heeft uitgecheckt. Als u Klantenservice belt, wordt u met begrip behandeld. U hoeft echt niet bang te zijn een boete te krijgen.

Reageer