beantwoord

Mijn persoonlijke OV-chipkaart heeft een blauwe achterkant, hoort dit?

  • 13 November 2021
  • 3 reacties
  • 13680 Bekeken

Niet dat het verder veel uitmaakt, maar het is een beetje verwarrend. Ik heb sinds een week een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart. De persoonlijke is altijd geel en de anonieme blauw. Deze nieuwe kaart is geel aan de kant waar mijn gegevens op staan, maar blauw aan de achterkant..?? Hoort dit zo en is dat bij alle nieuwe OV-chipkaarten zo? Ik vond het verschil in kleur tussen de twee soorten wel een esthetisch waarde hebben en ook gemakkelijk te herkennen voor bijvoorbeeld conducteurs.

icon

Beste antwoord door Robert B 14 November 2021, 13:33

Bekijk origineel

3 reacties

Normaliter is deze inderdaad niet blauw, Als uw naam op de kaart staat is het in principe wel persoonsgebonden. Als er geen personelijke informatie op de kaart staat niet.

Reputatie 6

Hey DingesvanDongelen! Welkom bij de NS Community. 

De OV chipkaart heeft met de tijd meerdere designs gehad, maar over het algemeen waren de kleuren inderdaad altijd apart. Sinds kort (2 tot 3 weken terug) is dit de nieuwe look. Voor geel en achter blauw! De exacte reden voor deze switch kan ik je helaas niet geven, dat is een vraag voor de OV-Chipkaartservice. 

Badge +3

Ik zag dit gisteren ook voorbij komen op Twitter, en daar kwam als antwoord dat er waarschijnlijk iets mis gegaan is met een batch (anonieme kaarten met een persoonlijke geel/oranje opdruk op de voorkant).

Je hebt dan dus een ‘collectors item’, maar als je abonnement gewoon werkt (ging om een student) is het verder prima.

Reageer