beantwoord

Mijn studentenov reisproduct is geblokkeerd, kan dit teruggedraaid worden?

• 23 september 2014
  • 6 reacties
  • 5320 Bekeken

Vorige week donderdag kon ik mijn ov nergens vinden, ik had overal gezocht. Maar ik moest die dag wel gewoon op en neer naar school. Ik heb toen mijn studentenov tijdelijk overgezet naar een anonieme kaart. Later die week vond ik gelukkig mijn persoonlijke kaart terug. Toen ben ik gewoon weer gaan reizen met mijn persoonlijke ov die het gewoon nog deed. Vandaag, vijf dagen later kon ik opeens niet meer inchecken, alleen reizen op saldo. Toen ben ik naar de kaartautomaat gegaan maar daar stond dat mijn studentenov geblokkeerd was/is. Weet iemand misschien hoe dat kan en hoe ik dat kan oplossen? Mijn tijdelijke studentenov product blijft maar een week op de anonieme kaart staan dus ik heb een beetje een probleem als dit niet snel is opgelost, want dan kan ik niet reizen en ik moet gewoon naar school. Hopelijk kan iemand mij helpen.
icon

Beste antwoord door Loes 23 september 2014, 20:20

Het product is geblokkeerd, namelijk de Studenten OV product en dat kan niet meer ongedaan worden gemaakt. DUO gaat hierover, zoals de Luchtmacht ook aangeeft.

Het tijdelijke reisrecht kan geloof ik maximaal 3 keer verlengd worden. Dat is juist in het leven geroepen om de tijd voor de aanvraag van de nieuwe OV-chipkaart te overbruggen. Meer kan ik er helaas ook niet van maken. Succes er in ieder geval mee.
Bekijk origineel

6 reacties

Nee, zoals al in het topic dat je gekaapt hebt is gezegd, kan de blokkade van een Studentenreisproduct niet ongedaan worden gemaakt.

De kaart is geblokkeerd omdat je daar zelf om hebt gevraagd. Tijdens het melden van de vermissing en de aanvraag van tijdelijk Studentenreisrecht, heb je ook een nieuwe OV-chipkaart aangevraagd. Meestal duurt het 3 tot 5 werkdagen voor deze geleverd wordt, maar het kan ook 10 dagen duren.

Overigens horen problemen met je Studentenreisproduct niet in dit forum thuis. Het Studentenreisproduct is immers geen product van NS. Met vragen moet je bij DUO zijn. De informatie is trouwens heel eenvoudig terug te vinden op de websites over het Studentenreisproduct en van de OV-chipkaart.
Ik heb niet een bevestiging gehad van ns dat ik een nieuwe kaart heb aangevraagd, ik heb ook nog niks betaald ofzo..
En mn kaart deed het nog gewoon de hele week
Het product is geblokkeerd, namelijk de Studenten OV product en dat kan niet meer ongedaan worden gemaakt. DUO gaat hierover, zoals de Luchtmacht ook aangeeft.

Het tijdelijke reisrecht kan geloof ik maximaal 3 keer verlengd worden. Dat is juist in het leven geroepen om de tijd voor de aanvraag van de nieuwe OV-chipkaart te overbruggen. Meer kan ik er helaas ook niet van maken. Succes er in ieder geval mee.

Oke! Heel erg bedankt in ieder geval!
Je krijgt geen bevestiging van NS, omdat NS er simpelweg niet over gaat. Je moet niet bij NS zijn, maar bij TLS of DUO. Het Studentenreisproduct en de OV-chipkaart zijn GEEN producten van NS.

Reageer