beantwoord

Moet ik een dubbele opstaptarief betalen bij het onderbreken van mijn reis?

Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat is dan het beroemde tangnummer, neem ik aan. Ik kan eerlijk gezegd het Belgische stempel slecht ontcijferen maar bij het ene stempel lijkt er dwars iets te staan met nullen. Dat zou dan met het tweede ook zo moeten zijn maar ik kan niks zien. Ik had met zwarte inkt geschreven dus de volgende keer maar blauw of zo. Ik wil het eigenlijk wel weten, lol. Ik neem aan dat je deze tangen steeds minder nodig zult hebben. Ik heb nog een papieren 60 pluskaartje dat geldig is tot 31 juli en dan is mijn papier op ;-)

Kijken of je Waalse collega me een keer een stempeltje op blank papier wil geven, lol.
De controletang gebruiken wij inderdaad minder, maar ondanks het E-ticket, de internationale tickets en de wegwerp OV-chipkaarten blijven wij toch vaak stempelen tijdens controle. Of de tang uiteindelijk gaat verdwijnen durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik gebruik hem in veel gevallen nog geregeld.
Reputatie 6
Badge +2
Nog even de handhaving van het verbod op onderbreken bij de Rail Pass samengevat:

Het stempel bevat geen tijd, maar wel het treinnummer. Er moet rekening gehouden worden met vertragingen.

Zolang er nog geen controle is geweest (er nog geen stempel staat) is onderbreken mogelijk zonder dat dit te detecteren is.

Een onderbreking op een station waar je toch al moet overstappen valt minder op dan dat je zonder noodzaak binnen een treinserie op een latere trein overstapt, en je van het eerste deel al een stempel hebt.
Reputatie 6
Badge +2
Er is sprake van reisonderbreking wanneer de reiziger de eerste aansluitende trein, die hem het vlugst ter bestemming kan brengen, vrijwillig laat voorbijrijden.

Reageer