beantwoord

Moet ik halverwege de reis in- en uitchecken, als ik tot daar met korting mee wil reizen?

• 27 juli 2014
  • 3 reacties
  • 387 Bekeken

Mijn man heeft een jaartrajectkaart en moet voor de helft van mijn reis dezelfde route nemen. Moet ik dan twee kaartjes kopen en halverwege in- en uitchecken? Kan dat op een (anonieme) OV kaart?
icon

Beste antwoord door Loes 27 juli 2014, 19:12

Hoi billy666,

Om inderdaad het halve stuk met korting te kunnen meereizen, zal je inderdaad een OV-chipkaart moeten hebben, anoniem of persoonlijk maakt niet uit. Daar laad je dan samenreiskorting op en moet je in en uit checken. Ik weet natuurlijk niet of jullie samen beginnen of eindigen met de reis, maar ik denk dat je het volgende kan doen als je bijvoorbeeld begint.

Je laadt op je OV-kaart de samenreiskorting en checkt gewoon in. Van te voren heb je voor het tweede deel van je reis al een E-ticket gekocht, zodat je het eerste gedeelte op de OV-chipkaart kan reizen met korting en als je man eerder uit de trein gaat, laat hem dat de OV-chipkaart meenemen om deze uit te checken en jij kan dan direct verder op het E-ticket.

Lijkt mij zo de handigste manier als ik er even over nadenk. Weet alleen niet of het prijstechnisch interessant is, aangezien de Lange Afstand Korting verloren gaat, dus ik zou het even narekenen als ik jou was.
Bekijk origineel

3 reacties

En als meneer uitcheckt met de persoonlijke kaart van zijn vrouw, pleegt hij dan geen fraude ????

En ze moet dus reizen met 2 chipkaarten aannemende dat ze nog verder wil reizen die dag....
Hallo Billy666, ik sluit mij volledig bij Loes haar antwoord aan. Loes geeft in haar antwoord ook al een goede optie hoe je dit kunt doen met de vervoerbewijzen. Let inderdaad nog wel even op de prijs, het kan zijn dat je op deze manier niet voordeliger uit bent vanwege de lange afstand korting. Groet, Marjan.
Hoi billy666,

Om inderdaad het halve stuk met korting te kunnen meereizen, zal je inderdaad een OV-chipkaart moeten hebben, anoniem of persoonlijk maakt niet uit. Daar laad je dan samenreiskorting op en moet je in en uit checken. Ik weet natuurlijk niet of jullie samen beginnen of eindigen met de reis, maar ik denk dat je het volgende kan doen als je bijvoorbeeld begint.

Je laadt op je OV-kaart de samenreiskorting en checkt gewoon in. Van te voren heb je voor het tweede deel van je reis al een E-ticket gekocht, zodat je het eerste gedeelte op de OV-chipkaart kan reizen met korting en als je man eerder uit de trein gaat, laat hem dat de OV-chipkaart meenemen om deze uit te checken en jij kan dan direct verder op het E-ticket.

Lijkt mij zo de handigste manier als ik er even over nadenk. Weet alleen niet of het prijstechnisch interessant is, aangezien de Lange Afstand Korting verloren gaat, dus ik zou het even narekenen als ik jou was.

Reageer