beantwoord

Moeten buitenlandse gasten een OV-chipkaart hebben om te kunnen reizen?

• 7 april 2014
  • 9 reacties
  • 1005 Bekeken

ik krijg buitenlandse gasten. moeten zij een ov-chipkaart hebben om zelfstandig met de trein te kunnen?
icon

Beste antwoord door Stephan NS 8 april 2014, 09:53

Hoi pipo33,

Welkom op het NS Serviceforum! De antwoorden van Dennis en Lucas kloppen inderdaad, voor zo'n korte periode is het niet te adviseren om een OV-Chipkaart aan te schaffen. Of ze moeten het hele land willen doorkruisen in een paar dagen tijd, dan zou misschien Altijd Voordeel voor een maand nog interessant kunnen zijn. Dit kost € 25,- en biedt je gasten 40% korting in de daluren en 20% korting in de spitsuren. Denk er wel aan dat je 2 weken van tevoren voor hen een persoonlijke OV-chipkaart moet aanschaffen. Is dit abonnement niet interessant, dan zou je inderdaad het beste papieren kaartjes bij de kaartautomaat kunnen kopen. Ik heb je vraag in je bericht gezet en je topic verplaatst naar "OV-Chipkaart", zodat het beter vindbaar wordt voor anderen.

Groet,
Stephan
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Nee, maar als ze veel willen reizen kan een OV-chipkaart met een kortingabonnement erop wel voordeliger zijn
Als ze maar een week of twee blijven dan is een OV-chipkaart absoluut niet nodig. Gelukkig staat er op elk station nog een kaartautomaat waaruit een papieren kaartje kan worden gespuugd.
zowel dennis als lucas: bedankt! het gaat maar om een paar dagen. 't zijn Brazilianen die half Europa in een paar weken willen "doen". een kaartje uit de automaat wordt het dus.
Hoi pipo33,

Welkom op het NS Serviceforum! De antwoorden van Dennis en Lucas kloppen inderdaad, voor zo'n korte periode is het niet te adviseren om een OV-Chipkaart aan te schaffen. Of ze moeten het hele land willen doorkruisen in een paar dagen tijd, dan zou misschien Altijd Voordeel voor een maand nog interessant kunnen zijn. Dit kost € 25,- en biedt je gasten 40% korting in de daluren en 20% korting in de spitsuren. Denk er wel aan dat je 2 weken van tevoren voor hen een persoonlijke OV-chipkaart moet aanschaffen. Is dit abonnement niet interessant, dan zou je inderdaad het beste papieren kaartjes bij de kaartautomaat kunnen kopen. Ik heb je vraag in je bericht gezet en je topic verplaatst naar "OV-Chipkaart", zodat het beter vindbaar wordt voor anderen.

Groet,
Stephan
Reputatie 6
Badge +2
Een dagkaart koop je of zet je ook op een OV-chipkaart, maar dat kan een anonieme zijn, dus zonder levertijd.
Een goede manier om in een paar weken half europa te doorkruisen is via een Eurail pass.
En hoe moet het dan straks als de papieren kaartjes verdwijnen? En wat moet je doen als je je ov-chipkaart bent vergeten. Nu kan ik nog een papieren kaartje kopen, hoe gaat dat straks?
Reputatie 7
Badge +4
Een wegwerp ov-chipkaart is dan nog mogelijk.

https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/welkekaartpastbiju/toeristen/
Ik begrijp dat je dan een stuk duurder uit bent. Ben je al onthand, moet je ook nog meer betalen. :(

Reageer