beantwoord

Na netjes ingecheckt te hebben zei de conducteur dat ik niet ingecheckt had

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Nadat hij het verder onderzocht op zijn scanner, zag hij inderdaad dat ik WEL had ingecheckt maar daarna weer uitgecheckt was. Het ticket was 18,10 terwijl er 20 euro afgeschreven was. Ik had meteen na het inchecken 25 euro opgewaardeerd voor de terugreis, en volgens een andere conducteur ging het daar mis. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Femke NS 20 februari 2014, 12:53

Beste Anita,

Welkom op het NS Serviceforum!

Wat vervelend dat je ervaringen met NS niet zo positief zijn. Wanneer je na inchecken je saldo oplaadt dan wordt je check-in inderdaad ongedaan gemaakt. Ik wil je adviseren om inderdaad via een Mijn NS-account je restitutie voor de 'vergeten' check uit te regelen. Indien dit niet lukt dan kun je via bijvoorbeeld Eva contact opnemen met onze Klantenservice. We helpen je dan graag verder.

Vriendelijke groet,

Femke

Bekijk origineel

5 reacties

Ik denk dat het misgaat omdat je oplaadt na het inchecken. Volgens mij kan je het te veel gewoon terugvragen bij NS.
Via de mail krijg ik niks geregeld
Aan de klantenservice hulp computer heb ik ook geen hulp
Kan het dan via de telefoon of moet ik perse naar het station?
Ik ga maar een enkele keer met de trein maar er is altijd wel wat als ik ga. Word er wel een beetje moe van
En iedere keer denk ik, ....nu weet ik weer waarom ik bijna nooit ga....
Wel bedankt voor je reactie
Ook in een andere topic schrijft iemand dat het bij hem mis is gegaan toen hij na inchecken alsnog zijn OV-chipkaart ging opladen.
Het begint erop te lijken dat een incheck ongedaan wordt gemaakt als je daarna gaat opladen, terwijl je nog niet uitgecheckt bent.

Via "MijnNS" heb je een mogelijkheid om het teveel betaalde bedrag terug te vragen.
Je moet daar dan wel een account hebben waaraan jouw OV-chipkaart is gekoppeld.

Dat account is redelijk eenvoudig aan te maken op de website van NS (www.ns.nl)

Eventueel zou je via Eva (van die klantenservicepagina) een mailtje kunnen sturen naar de Klantenservice en daar je beklag doen.
Bellen kan uiteraard ook : 0900 - 20 21 163. Dat kost echter 10 cent per minuut en of dat lonend is voor een restitutie van € 1,90?

Hopelijk leest morgenochtend een moderator van dit Service Forum dit topic en is dan bereid om er voor je achterheen te gaan.

Hans schreef:

Ook in een andere topic schrijft iemand dat het bij hem mis is gegaan toen hij na inchecken alsnog zijn OV-chipkaart ging opladen.
Het begint erop te lijken dat een incheck ongedaan wordt gemaakt als je daarna gaat opladen, terwijl je nog niet uitgecheckt bent.

Klopt Hans wat je hier zegt. Als je eerst incheckt en daarna op gaat laden, wordt de check-in ongedaan gemaakt, let wel, dit wordt weggeschreven als onvolledige check-in en check-out en is de borg zwevende.

Anita, begrijp ik het nu goed dat je dus eerst bent ingecheckt, toen bent gaan opwaarderen en dat je daarna bent gaan reizen en controle hebt gehad? Ik vraag me ook af of het lonend is om die 1,90 euro terug te vragen.

Badge
Beste Anita,

Welkom op het NS Serviceforum!

Wat vervelend dat je ervaringen met NS niet zo positief zijn. Wanneer je na inchecken je saldo oplaadt dan wordt je check-in inderdaad ongedaan gemaakt. Ik wil je adviseren om inderdaad via een Mijn NS-account je restitutie voor de 'vergeten' check uit te regelen. Indien dit niet lukt dan kun je via bijvoorbeeld Eva contact opnemen met onze Klantenservice. We helpen je dan graag verder.

Vriendelijke groet,

Femke

Reageer