beantwoord

Niet genoeg saldo om de boete te betalen

• 18 april 2014
  • 2 reacties
  • 644 Bekeken

Hallo ik heb op 3 april een boete gekregen omdat ik geen geldig vervoersbewijs had. Ik was mijn studentenreisproduct kwijt geraakt. ik had geen saldo meer op mijn rekening staan om de boete te betalen en heb dit nog steeds niet. Ik heb al eerder gemaild om dit te melden maar kreeg als antwoord dat ik moest bellen naar ns. Ik heb ook niet genoeg saldo voor beltegoed.
Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 18 april 2014, 18:25

Hoi meneer mosterd,
Vervelend dat je nu geen saldo hebt om de boete te betalen. Je kunt achteraf geld terug vragen voor een boete door een vergeten/verloren abonnement. Dit kan 1 keer per jaar. Dit betekent dat je de boete eerst betaalt, en dat je na het invullen van een formulier dit weer terugkrijgt. Misschien kun je dan eerst wat geld lenen van iemand? Het formulier vind je hier.
Bekijk origineel

2 reacties

Naar mijn mening kun je 3 dingen doen:
1. Met de pet rond gaan onder je vrienden om NS te kunnen bellen, zoals zij je vragen (zou je wel eens een restitutie van €35 op kunnen leveren.)
2. Met de pet rond gaan onder je vrienden om die boete te kunnen betalen, waarmee voor jou de kous af is.
3. Lekker de boel de boel laten, achterover leunen en afwachten tot de aanmaning komt (verhoogd met kosten) of uiteindelijk de deurwaarder aan de deur klopt en beslag komt leggen.

Wat je dus moet doen? Proberen een keus te maken uit deze 3 opties en daarmee dan aan de slag gaan.

Er is eigenlijk ook nog een extra opdracht (ja het wordt druk): in de tussentijd misschien ook eens achter dat studentenreisprodukt aangaan om te voorkomen dat je een volgende keer weer als zwartrijder niet alleen voor de rit mag betalen, maar weer €35 extra mag betalen.

Hoi meneer mosterd,
Vervelend dat je nu geen saldo hebt om de boete te betalen. Je kunt achteraf geld terug vragen voor een boete door een vergeten/verloren abonnement. Dit kan 1 keer per jaar. Dit betekent dat je de boete eerst betaalt, en dat je na het invullen van een formulier dit weer terugkrijgt. Misschien kun je dan eerst wat geld lenen van iemand? Het formulier vind je hier.

Reageer