beantwoord

Niet gereisd maar toch geld van mijn OV chipkaart

• 2 maart 2014
  • 7 reacties
  • 2324 Bekeken

Beste NS

Vandaag ben ik met mijn persoonlijke kaart 10:06 uur vanochtend ingecheckt bij het station. vervolgens niet gereden per trein, dus vergeten uit te checken. ik dacht shit. dus vanmiddag ben ik bij de zelfde paal om 13:56 uur gegaan en mij weer laten uitchecken. omdat ik binnen de 6'5 uur zit zou er geen kosten worden berekend. Niet dus. er word 10:52 euro afgeschreven. wat moet ik nu doen? dit kan toch niet. ik heb geen kilometer met de trein gereisd. wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Herman NS 3 maart 2014, 17:51

Hallo Robin83,

Vervelend dat dit je is overkomen. De informatie die Loes is al behoorlijk volledig. Je kunt na vijf minuten en binnen een uur in- en uitchecken op hetzelfde station. In dat geval wordt het instaptarief van € 10,00 of € 20,00 direct als saldo teruggestort op je OV-chipkaart. De overige € 0,52 ligt hoogstwaarschijnlijk aan een overstap op een andere openbare vervoerder.

Je kunt in dit geval na 24 uur en binnen drie maanden een claim voor een vergeten checkin of checkout indienen via je Mijn NS-account, een e-mail via onze virtuele medewerker of door te bellen naar NS Klantenservice. De claim voor het vergeten van in- of uitchecken kun je drie keer per jaar indienen.

Zoals Loes aangaf kun je NS Klantenservice bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut).

Vriendelijke groet,

Herman NS

Bekijk origineel

7 reacties

Beste NS

Vandaag ben ik met mijn persoonlijke kaart 10:06 uur vanochtend ingecheckt bij het station. vervolgens niet gereden per trein, dus vergeten uit te checken. ik dacht shit. dus vanmiddag ben ik bij de zelfde paal om 13:56 uur gegaan en mij weer laten uitchecken. omdat ik binnen de 6'5 uur zit zou er geen kosten worden berekend. Niet dus. er word 10:52 euro afgeschreven. wat moet ik nu doen? dit kan toch niet. ik heb geen kilometer met de trein gereisd. wie kan mij helpen?

Vervelend dat dit is gebeurd zeg. Ik denk dat het het snelste is om contact op te nemen met de klantenservice of via Mijn NS account, waar je kan aangeven vergeten te zijn om uit te checken. Dit mag tot drie keer per jaar gebeuren namelijk.

De gegevens van klantenservice zijn:

maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut).

Hier is nog een link naar de informatie over mijn NS account.

Ik denk dat het dan zo geregeld zal zijn.

Succes in ieder geval.
Nog even een aanvulling op mezelf, ik kan het afgeschreven bedrag niet verklaren overigens, wat wel veranderd is, is dat je binnen een uur "gratis" kan uitchecken op hetzelfde station, dan wordt er niets afgeschreven, vanwaar je was ingecheckt. De aangehaalde 6,5 uur is geldig als de check-out op een ander station gebeurd.
Beste Loes,

Als dit zo het geval is dat ik binnen 6,5 uur op een ander station had kunnen uitchecken. Dan had mij dit een hoop geld gekost. het is natuurlijk altijd stom van mezelf om niet uit te checken. Maar los van dit verhaal. eigenlijk staat nergens beschreven hoe dit allemaal werkt. Het had gewoon een hoop geld geschild. maar ben nu wel een stuk wijzer. Overigens blijf ik een vrolijke trein fan. fijne zondag
even op terug komen van bovenstaand bericht. De NS moet één beleid en goeie instructie geven aan het personeel. Want het antwoord is wel heel anders dan u collega's op de trein.
Beste Loes,

Als dit zo het geval is dat ik binnen 6,5 uur op een ander station had kunnen uitchecken. Dan had mij dit een hoop geld gekost. het is natuurlijk altijd stom van mezelf om niet uit te checken. Maar los van dit verhaal. eigenlijk staat nergens beschreven hoe dit allemaal werkt. Het had gewoon een hoop geld geschild. maar ben nu wel een stuk wijzer. Overigens blijf ik een vrolijke trein fan. fijne zondag

Als dit de eerste keer is zal je je geld gewoon terug gaan krijgen hoor, dat zal denk ik geen probleem zijn, mag natuurlijk geen beloftes doen . Zou morgen gewoon even de klantenservice bellen en ik vermoed dat het dan snel geregeld zal zijn of als je een eigen account hebt het daar even aanvinken, das denk ik nog het snelst.

Het staat nergens exact uitgelegd nee, ik krijg het zo snel ook niet gevonden, dus daar kan zeker nog wat winst geboekt worden.

Ook nog een fijne zondag gewenst.

Ik heb geen flauw idee waar die 6,5 uur vandaan komt.

Op de NS pagina over reizen met de OV-chipkaart lees ik dat als je binnen 60 minuten op hetzelfde station uitcheckt er geen kosten in rekening worden gebracht.
Ben je na een reis op het station van aankomst vergeten uit te checken, dan heb je daarvoor 6 uur de tijd om het alsnog te doen.

Nou ja, lees maar wat er bij de allereerste vraag (onderaan, in het gele vlak) van die pagina staat.
Hallo Robin83,

Vervelend dat dit je is overkomen. De informatie die Loes is al behoorlijk volledig. Je kunt na vijf minuten en binnen een uur in- en uitchecken op hetzelfde station. In dat geval wordt het instaptarief van € 10,00 of € 20,00 direct als saldo teruggestort op je OV-chipkaart. De overige € 0,52 ligt hoogstwaarschijnlijk aan een overstap op een andere openbare vervoerder.

Je kunt in dit geval na 24 uur en binnen drie maanden een claim voor een vergeten checkin of checkout indienen via je Mijn NS-account, een e-mail via onze virtuele medewerker of door te bellen naar NS Klantenservice. De claim voor het vergeten van in- of uitchecken kun je drie keer per jaar indienen.

Zoals Loes aangaf kun je NS Klantenservice bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut).

Vriendelijke groet,

Herman NS

Reageer