beantwoord

Niet in- of uitgecheckt

14:39 checkte ik in op Amsterdam Science Park. Ik nam de trein van 14:40 naar Amsterdam Centraal. Vervolgens om 15:00 de trein naar Amersfoort en om 15:41 de trein naar 't Harde. Om 16:22 checkte ik daar uit.

In mijn reishistorie staat dit:
14:39 Amsterdam Science Park (niet in- of uitgecheckt)
16:22 't Harde (niet in- of uitgecheckt)

Amsterdam Science Park heeft poortjes. Ik heb aan de goede zijde ingecheckt. 't Harde heeft palen.

Wat is hier fout gegaan? Ik heb een studentenabonnement, maar dit mag niet te vaak gebeuren, dan wordt mijn kaart geblokkeerd.
icon

Beste antwoord door Robert B 23 april 2018, 20:11

Is veelal ook geen probleem, maar wellicht snapt het systeem niet helemaal welke reis je nu eigenlijk gemaakt hebt. In dat geval gewoon morgen nog eens kijken of het systeem de puzzel uit zichzelf opgelost heeft, zoals Stijn NS al aangaf.

Je kaart wordt pas na een stuk of 12 gemiste in/uitchecks binnen een half jaar geblokkeerd. Die blokkade kan je overigens bij elke balie van een vervoerder gewoon weer laten verwijderen, met misschien een preek erbij "niet vergeten in het vervolg!"
Bekijk origineel

14 reacties

Goedenavond hdvug en welkom bij de NS Community!

Ik durf zo snel niet aan te geven wat er fout is gegaan. Als je aan de juiste zijde van de poortjes op Amsterdam Science Park hebt ingecheckt zou het goed moeten gaan. Ik kan wel aangeven dat het tot maximaal 24 uur kan duren voordat transacties volledig verwerkt zijn en worden weergegeven, dus mogelijk dat het daardoor nog niet goed is weergegeven. Voor nu wil ik dus adviseren om te wachten met het trekken van conclusies en morgen nogmaals te kijken. Als het morgenmiddag nog steeds zo is weergegeven als nu, dan kun je het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Zij kunnen dan uitvogelen wat er precies is gebeurd. Het snelste gaat dat via 030-7515155, Twitter or Facebook.
Reputatie 7
Badge +3
Sowieso is er iets raars aan je verhaal want je reist in dit geval terug in de richting van je vertrekstation en dat is niet toegestaan zonder in Amsterdam Centraal uit te checken en weer in te checken. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
@Tamzin, dat zal in dit geval niet geconstateerd zijn alleen dat er wat langer over de reis is gedaan. Dus dat zou geen probleem moeten zijn voor de reishistorie.
Sowieso is er iets raars aan je verhaal want je reist in dit geval terug in de richting van je vertrekstation en dat is niet toegestaan zonder in Amsterdam Centraal uit te checken en weer in te checken. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
De reden is eenvoudig. Ik moest naar het toilet en dat kan niet in de sprinter van Amsterdam Science Park naar Amersfoort.

Met een abonnement is zoiets toch geen probleem? De conducteur in de trein van Centraal naar Berlijn zei er niets van.
Badge +3
Is veelal ook geen probleem, maar wellicht snapt het systeem niet helemaal welke reis je nu eigenlijk gemaakt hebt. In dat geval gewoon morgen nog eens kijken of het systeem de puzzel uit zichzelf opgelost heeft, zoals Stijn NS al aangaf.

Je kaart wordt pas na een stuk of 12 gemiste in/uitchecks binnen een half jaar geblokkeerd. Die blokkade kan je overigens bij elke balie van een vervoerder gewoon weer laten verwijderen, met misschien een preek erbij "niet vergeten in het vervolg!"
Reputatie 7
Badge +3

Sowieso is er iets raars aan je verhaal want je reist in dit geval terug in de richting van je vertrekstation en dat is niet toegestaan zonder in Amsterdam Centraal uit te checken en weer in te checken. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft
Met een abonnement is zoiets toch geen probleem? De conducteur in de trein van Centraal naar Berlijn zei er niets van.

Dat is ook met een abonnement niet toegestaan. Ik vroeg me dus af of de poortjes op Science Park wellicht kunnen constateren dat je de verkeerde kant bent op gegaan. Hebben beide perrons aparte poortjes?
Tamzin, dat wordt niet geregistreerd. Ik neem aan dat alles klopt wanneer hdvug morgen weer online kijkt.
Reputatie 4

Sowieso is er iets raars aan je verhaal want je reist in dit geval terug in de richting van je vertrekstation en dat is niet toegestaan zonder in Amsterdam Centraal uit te checken en weer in te checken. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft
Dat is ook met een abonnement niet toegestaan. Ik vroeg me dus af of de poortjes op Science Park wellicht kunnen constateren dat je de verkeerde kant bent op gegaan. Hebben beide perrons aparte poortjes?

Als je vrij reist in Nederland (wat hdvug doet dankzij zijn Studentenreisproduct) dan mag je wel een antennetraject afleggen. Je hebt immers een afgekocht reisrecht voor alle treinen in Nederland op dat moment. Je kunt dit ook zien in de Reisplanner Xtra App. Als je daar invult dat je vrij reist in Nederland krijg je plotseling antennetrajecten te zien die verborgen blijven voor reizigers die op saldo reizen.
Reputatie 7
Badge +3

Als je vrij reist in Nederland (wat hdvug doet dankzij zijn Studentenreisproduct) dan mag je wel een antennetraject afleggen. Je hebt immers een afgekocht reisrecht voor alle treinen in Nederland op dat moment. Je kunt dit ook zien in de Reisplanner Xtra App. Als je daar invult dat je vrij reist in Nederland krijg je plotseling antennetrajecten te zien die verborgen blijven voor reizigers die op saldo reizen.

Dat de reisplanner die toont betekent nog niet dat je niet tussentijds moet uit/inchecken. De reisplanner laat ook bepaalde omritten zien met andere vervoerders waarbij je extra moet uit/inchecken.
Het is opgelost zie ik. Voortaan zal ik iets minder snel roepen 😉

Ik durf zo snel niet aan te geven wat er fout is gegaan. Als je aan de juiste zijde van de poortjes op Amsterdam Science Park hebt ingecheckt zou het goed moeten gaan. Ik kan wel aangeven dat het tot maximaal 24 uur kan duren voordat transacties volledig verwerkt zijn en worden weergegeven, dus mogelijk dat het daardoor nog niet goed is weergegeven. Voor nu wil ik dus adviseren om te wachten met het trekken van conclusies en morgen nogmaals te kijken. Als het morgenmiddag nog steeds zo is weergegeven als nu, dan kun je het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Zij kunnen dan uitvogelen wat er precies is gebeurd. Het snelste gaat dat via 030-7515155, Twitter or Facebook.Goedenavond hdvug en welkom bij de NS Community!

Ik durf zo snel niet aan te geven wat er fout is gegaan. Als je aan de juiste zijde van de poortjes op Amsterdam Science Park hebt ingecheckt zou het goed moeten gaan. Ik kan wel aangeven dat het tot maximaal 24 uur kan duren voordat transacties volledig verwerkt zijn en worden weergegeven, dus mogelijk dat het daardoor nog niet goed is weergegeven. Voor nu wil ik dus adviseren om te wachten met het trekken van conclusies en morgen nogmaals te kijken. Als het morgenmiddag nog steeds zo is weergegeven als nu, dan kun je het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Zij kunnen dan uitvogelen wat er precies is gebeurd. Het snelste gaat dat via 030-7515155, Twitter or Facebook.

Dag Stijn, ik heb net ook deze vraag gesteld. Ik reis dagelijks van Weesp naar Amsterdam Science Park en heb nu al een keer of 6 meegemaakt dat ik op station Science Park niet in of uit zou hebben gecheckt.
Ik moet toch echt eerst uitchecken om naar buiten te komen en ik doe dit bij het juiste poortje.
Ben er een beetje klaar me om elke keer weer te claimen. Dot probleem heb ik enkel aleen bij Science Park. Hoe kan dit?
Hallo Riko, welkom op onze Community!

Ik zag dat je hier ook een nieuw topic over hebt gemaakt, maar deze heb ik verwijderd om het overzichtelijk te houden en dubbelen vragen te voorkomen. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je hierdoor vaak je claims moet indienen. Ik begrijp dat ook na 24 uur nog steeds je 'vergeten' check in/uit blijft staan? Merk je dit ook bij een bepaald poortje of maakt dat geen verschil?
Dag Miriam, sorry voor de zeer late reaktie!
Het poortje maakt geen verschil.
De 27e maart is het weer gebeurd (zie foto). Lijkt me toch sterk dat ik de enig ben.
Deze kan ik online niet meer claimen dus ik ga maar weer eens bellen.
Je kunt altijd even contact opnemen met onze Klantenservice! Ik denk dat we even moeten meekijken! :)

Laat je me weten wat er aan de hand was?

Reageer