beantwoord

Niet ingecheckt poortje ging wel open.

  • 4 November 2021
  • 2 reacties
  • 442 Bekeken

Zojuist ben ik via Eindhoven Centraal bij mijn eindbestemming gekomen. Ik had voor mijn vertrek €50 euro tegoed op mijn chipkaart gezet en heb daarna mijn kaart bij het poortje gescand en er stond op het scherm dat ik was ingecheckt. Toen ik in de trein zat was er controle. De controleur scande mijn chipkaart en alles was prima. Vervolgens stap ik uit op eindbestemming en check ik correct uit bij het poortje want deze gaat open. en dat staat ook op het scherm waar je je chipkaart voor houdt. Ik krijg een melding van mijn NS app over dat ik ben uitgecheck want dat heb ik zo ingesteld. Ik kijk op mijn NS app en zie dat ik ben "vergeten in te checken of uit te checken". Dat kostte me extra tarief. Ik snap er helemaal niks van, uit alles blijkt dat het in en uit checken goed is gegaan. Kan iemand mij uitleggen wat er fout is?

 

Edit: Nu is de melding van vergeten in te checken weg en heb ik mijn geld terug. Een beetje raar hoor NS... , ik ben in ieder geval blij dat het weg is.

icon

Beste antwoord door Denice NS 4 November 2021, 13:59

Bekijk origineel

2 reacties

Welkom bij de Community, EenUniekeGebruikersnaam (zeker uniek)

Uit je verhaal begrijp ik dat deze rit vrij recent is. Het kan soms even duren voordat je reistransacties volledig zijn verwerkt in de reistransacties. Als er na 48 uur nog steeds staat dat je niet in- of uitgecheckt bent dan is er toch iets misgegaan ben ik bang. In dat geval kan je via Mijn NS een claim indienen of even contact opnemen met onze Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +1

Was het een melding als deze in de app?

Zoja, die komt altijd in beeld als je ergens hebt ingecheckt maar nog niet hebt uitgecheckt. Ongeacht of je al op bestemming bent of niet.

Soms duurt het even voordat ie dan weer verdwijnt. Zelfs als de app al een melding heeft gestuurd dat je bent uitgecheckt.

Reageer