Niet ingecheckt, wel uitgecheckt | NS Community
beantwoord

Niet ingecheckt, wel uitgecheckt

  • 10 August 2014
  • 17 reacties
  • 2971 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Vrijdag middag voor het eerst met de trein gereist met de ov chipkaart.

Omdat ik bijna nooit met het ov reis, was het wel even spannend. Eerst 20 euro bijgestort (best wel veel....), en toen ingechecked, van amsterdam arena, naar CS. uitgechecked, en 2,30 kostte de reis.

Maar nu komt het.....

Op de terugweg moeten rennen voor de trein op amsterdam centraal. Snel de chipkaart op de paal: piep, en snel de trein in.
Bij de arena aangekomen wil ik uitchecken, deed hij wat vreemd: en staat er ineens uitgechecked, ritprijs 20 euro :-(((

Ik gevraagd bij een medewerker, die de kaart uitlas, en mij vertelde dat ik nooit ingechecked geweest was (dus in feite zwart gereist heb! ). En ik de helpdesk maar moest bellen.

Tot overmaat van ramp betekende dit dat ik bij de P&R niet de 1 euro betaalde maar 18!!! Euro, omdat immers de chipkaart niet aangaf dat ik in het centrum geweest was. :'(

Nu is mijn vraag:

Is er een mogelijkheid dat ik die 20 euro weer terug op mijn (anonieme) kaart krijg? want het is nu wel een heeeeel duur ov reisje geworden (40 euro voor 9 minuten trein....)
icon

Beste antwoord door Inge NS 11 August 2014, 10:30

Bekijk origineel

17 reacties

Omdat u nog niet eerder op een OV-chipkaart met de trein mee bent geweest neem ik aan dat u geen account hebt bij MijnNS.
U zou zo'n account kunnen aanmaken.
Daarin kunt u dan via "Mijn reishistorie" zien dat er niet is in- of uitgecheckt en kunt u de gegevens van die reis alsnog invoeren en corrigeren.

U zou vanaf maandag ook contact kunnen opnemen met de Klantenservice (030 751 51 55) en hen vragen e.e.a. in orde te brengen en het teveel betaalde bedrag van €17,70 terug te storten op uw bankrekening.

Tenslotte zou u ook even kunnen afwachten tot een moderator van dit forum uw bericht leest en daarover contact met u zoekt om e.e.a voor u af te handelen.
Welkom op het forum casev!

Ik wil je graag verder helpen. Kan je mij een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer, reisdatum, IBAN + tenaamstelling? Dan ga kijken of je in aanmerking komt voor restitutie.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Zou u me ook kunnen helpen?
Hallo yoon, en welkom op het forum. Als je vergeten bent om in te checken voor je reis kan je het beste even contact opnemen via 030-751 51 55 of via het Twitter kanaal @NS_online, we helpen je daar graag verder mee.

Dit bericht krijg ik elke dag, maar check elke dag uit op Utrecht CS?? Mijn traject is van Woerden naar Utrecht en weer terug!!!!!

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Is dat alleen op de heenreis naar Utrecht? Misschien even met je kaart naar de servicebalie in Utrecht om hem uit te laten lezen/resetten.

Gelukkig kost het je verder niets. Wel vreemd, want om een uitcheck te missen in Utrecht of Woerden (het eerste station in Nederland met poortjes) moet je toch echt stunts uithalen… 

2 piepjes is in ieder geval een check-out, bij 3 piepjes gaat er iets mis (plus rood lampje) maar dan zou een poortje ook niet open moeten gaan volgens mij.

Reputatie 7
Badge +3

Wel opvallend dat dit in een 6 jaar oud topic wordt geplaatst. Daar zouden de moderators toch naar gaan kijken?

Badge +3

Wel opvallend dat dit in een 6 jaar oud topic wordt geplaatst. Daar zouden de moderators toch naar gaan kijken?

Ik kreeg gisteren een berichtje van Laura NS dat de community op de schop gaat, en welke aanpassingen ik graag zou zien. Een daarvan was inderdaad het reageren op oude/verlaten topics.

Geef dan een melding dat je beter een nieuw topic kunt starten, vooral voor nieuwkomers die een eerste vraag of reactie willen plaatsen.

Wat ook niet meewerkt zijn de getoonde ‘Gerelateerde onderwerpen’ bij een topic, die zijn vaak ook stokoud.

Reputatie 7
Badge +3

Op de community van Ziggo worden topics afgesloten. Dat voorkomt een enorme hoop vervuiling en houdt de topics actueel.

Badge +3

Op de community van Ziggo worden topics afgesloten. Dat voorkomt een enorme hoop vervuiling en houdt de topics actueel.

Daar is op zich wel iets voor te zeggen, archiveren en niet meer reageren. Soms is het wel handig om toch nog iets toe te kunnen voegen als er nieuwe inzichten zijn, of belangrijke wijzigingen t.o.v. de info in oude topics. Nou ja, we gaan het zien binnenkort.

 

Wel opvallend dat dit in een 6 jaar oud topic wordt geplaatst. Daar zouden de moderators toch naar gaan kijken?

Ik kreeg gisteren een berichtje van Laura NS dat de community op de schop gaat, en welke aanpassingen ik graag zou zien. Een daarvan was inderdaad het reageren op oude/verlaten topics.

Geef dan een melding dat je beter een nieuw topic kunt starten, vooral voor nieuwkomers die een eerste vraag of reactie plaatsen.

Wat ook niet meewerkt zijn de getoonde ‘Gerelateerde onderwerpen’ bij een topic, die zijn vaak ook stokoud.

 

Hoi @Robert B! Dit kan ik je uitleggen. Wij zijn de topics aan het archiveren op basis van het aantal views, zodat wij niet per ongeluk oude topics afsluiten die wel populair zijn. Hier zijn we eerst bezig geweest met topics onder de 1000 views en op het moment onder de 2000. Dit topic heeft meer dan 2000 en is om deze reden niet gearchiveerd en daarom kan er nog op gereageerd worden. We zijn er dus mee bezig! 

Badge +3

@Sanne NS goed bezig! Bij de ‘Gerelateerde onderwerpen’ hiernaast zie ik er inderdaad al 3 die in het archief staan.

Neem aan dat ‘reguliere gebruikers/leden’ (blauwe naam) die dan ook niet meer zien?

En zijn ze dan nog vindbaar in zoekopdrachten (maar niet meer op te reageren)?

Misschien ook een idee om de actieve veelposters (zoals @iMark) ook automatisch ‘super user’ (gouden naam) te maken, voor toegang tot het archief?

Goed dat je ook dit nog even checkt @Robert B. Hoe het precies helemaal zit wordt mij ook niet duidelijk uit de handleiding. De bedoeling is dat de topics niet meer zichtbaar zijn, als je een zoekopdracht doet in Google. Alleen de veelbekeken topics met de correcte informatie zullen getoond worden. 

Badge +3

Best een lastige afweging inderdaad.

Wat is een ‘verlaten’ topic en hoe relevant is de info (als kennisbank) om die nog te tonen?

Mag het dus ‘weg’ (gearchiveerd), afgesloten (niet meer reageren want alles staat er al, zie het grote roken-topic) of open blijven voor nieuwe inzichten?

Dan zou ik dat laatste alleen toestaan voor actieve gebruikers (kuch, super users).

Reputatie 7
Badge +3

Het aantal views van een topic lijkt me niet het juiste criterium. Een topic met verouderde informatie kan heel veel bekeken worden.

Het aantal views van een topic lijkt me niet het juiste criterium. Een topic met verouderde informatie kan heel veel bekeken worden.

 
 
×
 
 
 

Dat ben ik zeker met je eens! Daarom lezen we een topic ook eerst door, voor wij besluiten of deze wel of niet mag blijven staan. Dit is simpelweg een zoekcriteria voor ons om de topics door te kunnen gaan kijken en te kunnen gaan archiveren. 

Badge +3

Sommige topics zoals het mijne over Samenreiskorting (1750 views) mogen gewoon in het archief, want alles is prima aangepast en er valt dus niets aan toe te voegen, op wat details na van een paar maanden geleden.

Alle relevante/actuele info staat gewoon op de website. Case closed.

En dit (7 jaar oude) topic over een gemiste incheck gaat nu wel erg off-topic… :rofl:

Reageer