beantwoord

Niet kunnen uitchecken door stroomstoring

• 16 maart 2018
  • 6 reacties
  • 406 Bekeken

Reputatie 4
Beste NS, hoe kan ik een uitcheck corrigeren als ik niet kon uitchecken door een stroomstoring?

Moet ik de NS pagina gebruiken voor "vergeten uit te checken" gebruiken? Ik ben het namelijk niet vergeten, het was niet mogelijk. NS legt automatisch de fout bij de klant en dat is niet fijn.

Op die pagina staat ook "Uit coulance biedt NS u de mogelijkheid om een aantal keren restitutie aan te vragen." Dit heeft natuurlijk niks met coulance te maken, aangezien ik er niks aan kan doen dat het niet mogelijk is niet uit te checken. Op de pagina kan ik niet aangeven dat er sprake was van een stroomstoring.
icon

Beste antwoord door Denice NS 16 maart 2018, 13:28

Niet kunnen uitchecken in verband met een stroomstoring hoort inderdaad niet in de categorie vergeten check uit. Helaas kan je een online aanvraag alleen onder die reden indienen. Ook op de Klantenservice zal de check-uit als 'vergeten' geregistreerd worden echter kan de medewerker wel een notitie registreren dat het eigenlijk niet om een vergeten check uit gaat maar om een stroomstoring.
Bekijk origineel

6 reacties

Goeie vraag Niek. Durf daar ook niet zo een antwoord op te geven. Ga het topic ff volgen.
Niet kunnen uitchecken in verband met een stroomstoring hoort inderdaad niet in de categorie vergeten check uit. Helaas kan je een online aanvraag alleen onder die reden indienen. Ook op de Klantenservice zal de check-uit als 'vergeten' geregistreerd worden echter kan de medewerker wel een notitie registreren dat het eigenlijk niet om een vergeten check uit gaat maar om een stroomstoring.
Reputatie 4
Dan ga ik bellen, bedankt Denise.
Reputatie 7
Je zou dit het beste via Twitter/Facebook kunnen uitzetten, om z.s.m. van antwoord te worden voorzien. Telefonisch blijft altijd een optie natuurlijk! (tel. 030 7515155)
Reputatie 4
Dat is geen goede suggestie. Ik ga niet op Twitter of Facebook mijn zaken afhandelen.

Aangezien de NS de e-mail niet beantwoord zal het per telefoon moeten.
Badge +3
Via www.uitcheckgemist.nl (en Mijn NS) kan je het een keer of drie per kalenderhalfjaar zelf doen.

Natuulijk kan het bij overmacht (stroomuitval) vaker, maar dan via de klantenservice inderdaad. Later op de avond bellen is vaak sneller.

Overigens zal een gemiste uitcheck meestal snel toegekend worden (je hebt immers netjes ingecheckt), en gemiste inchecks wat strenger (want dan heb je in feite zonder geldig vervoersbewijs gereisd).

Reageer