beantwoord

Niet uitgecheckt ????

• 26 september 2016
  • 10 reacties
  • 323 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Reizend met een weekend-vrij abonnement, dreigde de conductrice ons gisteren (zondag !) een boete van 50 Euro op te leggen aangezien wij eerder op de dag niet zouden hebben uitgecheckt (hetgeen wij betwistten) dus niet over een geldig vervoersbewijs zouden beschikken. Wel wist zij ons te vertellen waar wij niet zouden hebben uitgecheckt, te weten Geldermalsen. Hoe kan dit als wij inderdaad niet hadden uitgecheckt ?

In de online reishistorie staat het volgende:

17.56 Eindhoven
19.08 Maastricht

11.38 Geldermalsen
17.06 Oisterwijk

9.43 Maastricht
Niet in- of uitgecheckt

Voor de goede orde: Wij zijn met de fiets in de trein gereisd van Maastricht naar Geldermalsen. Vervolgens gefietst van Geldermalsen naar Oisterwijk. In Oisterwijk weer op de trein gestapt naar Maastricht. Door het vermeende niet uitchecken in Geldermalsen, werd het inchecken in Oisterwijk geregistreerd als uitchecken en zaten wij dus van Oisterwijk tot Eindhoven niet ingecheckt in de trein.

Wat is waar fout gegaan ?
icon

Beste antwoord door Dennis 26 september 2016, 12:00

Als wij in Geldermalsen niet zouden hebben uitgescheckt, hoe kan de vermelding van Geldermalsen dan op de kaart en in het overzicht terecht zijn gekomen. ?
Je hebt er ingecheckt bij NS, ik denk na inchecken bij Arriva. Je kan het nakijken op ov-chipkaart.nl
Bekijk origineel

10 reacties

Ten eerste was het gisteren zondag en als u een Weekend Vrij abonnement heeft, is het niet interessant of u wel of niet heeft ingechecked, u had immers voor de hele dag vrij reizen. Hier had u nooit voor beboet mogen worden.
Ten tweede is het enige wat ik kan bedenken dat u in Geldermalsen ofwel bij de paal van Arriva heeft ingechecked of uw kaart heeft onze paal niet gepakt.

Iets anders kan ik zo snel niet bedenken.
Reputatie 7
Badge +3
Het kan niet anders dan dat U in Geldermalsen niet goed bij NS hebt uitgechecky.
Ja er is iets niet goed gegaan, maar wat ?
Als wij in Geldermalsen niet zouden hebben uitgescheckt, hoe kan de vermelding van Geldermalsen dan op de kaart en in het overzicht terecht zijn gekomen. ?
Dan zou er een checkin bij Arriva moeten staan of u heeft eerst ingechecked, daarna iets anders gedaan en dacht ineens dat u nog moest inchecken, dan bent u weer uitgechecked. Ms dat dit is gebeurd? Kom dit wel vaker tegen nl.
Reputatie 4
Volgens mij is het zoals Loes schrijft: Je hebt bij de verkeerde paal (die van Arriva,rode paal) uitgecheckt)
Lees haar bijdrage goed!
Reputatie 6
Badge +2
Je hebt er ingecheckt bij NS, ik denk na inchecken bij Arriva. Je kan het nakijken op ov-chipkaart.nl
Nav bericht Loes ook de gegevens bij OV-chipkaart geraadpleegd. Daaruit blijkt dat wij wel degelijk de juiste paal in Geldermalsen hebben gecheckt.
De fout onzerzijds zat in het begin. Na het laden van de fietskaart hebben wij in Maastricht klaarblijkelijk niet ingecheckt.
In Geldermalsen dus ten onrechte ingecheckt en in Oisterwijk weer uitgecheckt.
De vermelding bij de reishistorie van NS heeft betrekking op het laden de fietskaart en niet op het inchecken.

De houding van de conductrice hebben wij niet als plezierig ervaren. Dat kan o.i. echt anders.

De zin van het in- en uit moeten checken met een weekend-vrij abonnement hebben wij nooit goed begrepen, doch met uitzondering van dit geval altijd netjes gedaan. Dachten dat het een funktie had mbt
de onderlinge verrekeningen met overige vervoerders en/of het opstellen van reisstatistieken e.d..
Vind het verbazend dat Loes nu aangeeft dat het in- en uitchecken met een weekendvrij abonnement niet interessant is.
Ik zeg het een beetje kort door de bocht. Het is nog steeds de bedoeling dat men in- en uitcheckt, ook als je vrij reisrecht hebt, heeft te maken met idd de reisstatistieken en verrekening andere vervoerders, maar als men een keer vergeet in te checken met een vrij reisrecht (dat de hele dag geldt) vind ik dat niet bijster interessant. Daar doelde ik op.

Fijn iig dat het duidelijk is geworden en deze optie was ik nog vergeten te zeggen. Ook dat gebeurd nog wel eens.
Reputatie 6
Badge +2
Ik dacht dat ''Niet in- of uitgecheckt'' alleen wordt vermeld als een van beide is gedaan.
Reputatie 7
Badge +4
Waar Loes aan refereert: U hoort bij elke reis in en uit te checken, u bent bij het aanschaffen van het abonnement daarmee akkoord gegaan. Het is wel zo dat als dit een keer mis gaat op een dag dat u vrij kunt reizen, u niet wordt beboet. Het was om die reden dus bij u ook niet gebeurd. Dat gebeurt niet meer. Het neemt niet weg dat in- en uitchecken wel verplicht is.

Reageer