beantwoord

Niet uitgecheckt?

• 9 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 295 Bekeken

Ik ben gister van Gouda Goverwelle naar Rotterdam Alexander gereisd en zo weer terug.
Eenmaal terug op Gouda Goverwelle is er 2-maal 10€ af (per reis 10€ vanwege niet uitchecken).
Maar het rare is dat ik wel gewoon uitgecheckt heb en dat ns.nl/selfservice precies de juiste tijd en plaats
van uitchecken aangeeft. Wat te doen om mijn 20€ minus reiskosten terug te vorderen?
icon

Beste antwoord door Hertog 9 augustus 2014, 10:16

Als er sprake is van een vergeten in- of uitcheck, zal doorgaans na 24 uur niet alleen de in- of uitcheck die u wel gedaan hebt in de reishistorie worden vermeld (zoals kennelijk al het geval is), maar ook een rode waarschuwing verschijning die de "onregelmatigheid" aangeeft.

Daaronder staat dan vaak een link naar een formulier dat u kunt invullen om e.e.a. weer te corrigeren.,

Is dat niet het geval dan kunt u het beste contact opnemen met de Klantenservice ( 030 751 51 55 ) of eventueel wachten tot een moderator op dit forum contact met u zoekt om e.e.a. te regelen.
Bekijk origineel

4 reacties

Als er sprake is van een vergeten in- of uitcheck, zal doorgaans na 24 uur niet alleen de in- of uitcheck die u wel gedaan hebt in de reishistorie worden vermeld (zoals kennelijk al het geval is), maar ook een rode waarschuwing verschijning die de "onregelmatigheid" aangeeft.
Daaronder staat dan vaak een link naar een formulier dat u kunt invullen om e.e.a. weer te corrigeren.,

Is dat niet het geval dan kunt u het beste contact opnemen met de Klantenservice ( 030 751 51 55 ) of eventueel wachten tot een moderator op dit forum contact met u zoekt om e.e.a. te regelen.
Bedankt voor je snelle reactie!
Het rare is dus eigenlijk dat ik wel heb uitgecheckt. Dit weet ik 100% zeker. Dit vergeet ik nooit en nu dan blijkbaar opeens 2x. Ik ben bang dat bij mijn volgende reis hetzelfde gebeurd...
Geeft NS Selfservice ook aan dat het geld is afgeboekt en waarom dit is gebeurd? Als dit (nog) niet het geval is zou u dat bij een automaat kunnen nagaan.
Kan het zijn dat een van de handelingen aan de verkeerde kant van het poortje heeft plaatsgevonden (dus uitchecken in plaats van inchecken of omgekeerd)?
Hallo twivanleeuwen,

Welkom op het NS Serviceforum. Als er iets niet goed is gegaan met het in- of uitchecken, kun je inderdaad 24 uur na de reis een claim indienen in Mijn NS (onder "Mijn reishistorie"). Mocht je er via Mijn NS niet uitkomen, dan zou je contact op kunnen nemen met de Klantenservice. Ook zou je mij een privébericht kunnen sturen met je NAW-gegevens en ov-chipkaartnummer om ernaar te kijken. Je topic is verplaatst naar "OV-chipkaart", zodat het beter vindbaar wordt.

Groet,
Stephan

Reageer