beantwoord

Niet uitgecheckt melding in reishistorie bij "afgelopen 30 dagen" maar netjes verwerkt bij datum?

• 4 augustus 2015
  • 3 reacties
  • 152 Bekeken

Vandaag zie ik een melding in mijn reishistorie dat ik vergeten ben uit te checken op mijn eindstation (Traject Vrij abonnement), maar als ik zoek op de datum van vandaag/hele maand augustus staat er netjes een uitcheck tijd en station. Bovendien kan ik het betreffende station niet verlaten zonder uit te checken vanwege gesloten poortjes, en ben ik niet achter iemand aangelopen maar heb ik zelf een poortje geopend door mijn OV chipkaart te scannen. Moet ik nu teruggaan naar het station om nogmaals uit te checken?
icon

Beste antwoord door Inge NS 4 augustus 2015, 15:50

Welkom op het forum AnneTrajectvrij! De reisgegevens kunnen inderdaad nog tot 24 uur na de gemaakte reis worden bijgewerkt. Ik wil je daarom aanraden om de reishistorie later nog even opnieuw te checken. Teruggaan naar het station heeft geen zin, aangezien je tot maximaal 6 uur na inchecken nog geldig kunt uitchecken.
Bekijk origineel

3 reacties

Nee, de informatie in uw reishistorie wordt met vertraging bijgewerkt. Pas na 24 uur is deze betrouwbaar. Het is dan ook erg onwenselijk dat NS voor die tijd onnodig paniek zaait met rode waarschuwingen terwijl er dikwijls niets aan de hand is. Juist als u nu zou gaan uitchecken, creëert u een probleem, dan krijgt u namelijk een uitcheck zonder bijbehorende incheck waarvoor NS een "correctietarief" in rekening zal brengen.
Welkom op het forum AnneTrajectvrij! De reisgegevens kunnen inderdaad nog tot 24 uur na de gemaakte reis worden bijgewerkt. Ik wil je daarom aanraden om de reishistorie later nog even opnieuw te checken. Teruggaan naar het station heeft geen zin, aangezien je tot maximaal 6 uur na inchecken nog geldig kunt uitchecken.

Met een (niet meer verkrijgbare) NS Voordeelurenabonnement kun je nog steeds tot 04:00 AM (de volgende ochtend) uitchecken. Hier geldt de restrictie van binnen 6 uur uitchecken nog niet.

Reageer