beantwoord

Niet uitgecheckt! Wat nu?

• 11 augustus 2014
  • 7 reacties
  • 401 Bekeken

Op donderdag 8 augustus hebben mijn man en ik gereisd vanaf Sittard naar Valkenburg via Heerlen.
Wij hebben ingecheckt in Sittard zijn overgestapt in Heerlen op een trein van Veolia(hier gaat het fout) en dachten weer uit te checken in Valkenburg. Zagen toen dat wij daar weer incheckten en hebben (denken wij) ook gelijk weer uitgecheckt.
Voor de 2e keer is het fout gegaan op 9 augustus. Wij zijn toen van Valkenburg naar Maastricht gereisd. ingecheckt in Valkenburg (veolia). Hebben uitgecheckt bij een paaltje van de ns.(fout dus nogmaals de kaart gecheckt) Toen naar een paaltje van veolia en weer uitgecheckt. U zult begrijpen dat wij niets meer snappen van al die 10 euro opladingen. Hoe kan dit gecorigeerd worden.
Via mijn ns account in de reishistorie niet dus. Wat nu.
icon

Beste antwoord door Loes 11 augustus 2014, 12:04

Hoi ali10cia,

Erg vervelend dat het zo mis is gegaan. De foutieve handelingen bij NS, kan NS oplossen, maar de foutieve handelingen bij Veolia zal u bij Veolia Transport moeten regelen. De klantenservice heeft gewoon zicht op uw reishistorie en kunnen direct zien waar het fout is gegaan. Daar hebben ze het kaartnummer voor nodig.

U kunt even wachten tot een moderator op dit topic komt en u wil helpen of als u het sneller wil regelen, kunt u het beste even bellen met de klantenservice:

maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).

Voor Veolia kunt u het beste met hun klantenservice bellen:

Telefoon: 088 - 076 11 11

Openingstijden:
maandag t/m zondag 08.00 t/m 23.00 uur
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi ali10cia,

Erg vervelend dat het zo mis is gegaan. De foutieve handelingen bij NS, kan NS oplossen, maar de foutieve handelingen bij Veolia zal u bij Veolia Transport moeten regelen. De klantenservice heeft gewoon zicht op uw reishistorie en kunnen direct zien waar het fout is gegaan. Daar hebben ze het kaartnummer voor nodig.

U kunt even wachten tot een moderator op dit topic komt en u wil helpen of als u het sneller wil regelen, kunt u het beste even bellen met de klantenservice:

maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).

Voor Veolia kunt u het beste met hun klantenservice bellen:

Telefoon: 088 - 076 11 11

Openingstijden:
maandag t/m zondag 08.00 t/m 23.00 uur
Dank Loes voor de snelle reactie, De klantenservice heb ik al gebeld. Na 10 minuten in de wacht kon men niet in de reishistorie kijken. Ik wacht nu maar op een reactie van een moderator.
Maar, waarom gaat het dan fout? Het is toch allemaal niet zo moeilijk? Even inchecken voor uw reis met NS en uitchecken bij NS voordat u gaat reizen met een andere vervoerder. Bij de andere vervoerder doet u exact hetzelfde.

Let er trouwens op dat NS alleen het deel kan oplossen waar het fout is gegaan bij NS. NS heeft geen inzage in uw reisgegevens bij Veolia. Daarvoor zou u contact met hen kunnen opnemen, maar ik denk niet dat dat zinvol is, omdat u een deel van de reis bij hen zwart hebt gereden.
Waar het hier fout gaat is de volgorde. Als men is ingecheckt bij vervoerder A en men houdt de kaart voor een chipkaartlezer van vervoerder B, dan kan men daarna niet alsnog bij vervoerder A uitchecken om dat te corrigeren.
Ja dat is wel lastig, want verschillende vervoerders met verschillende paaltjes.

Zeker als je dat niet gewend bent.
Ha, ha, meneer luchtmacht. Voor sommige mensen zal het allemaal wel gemakkelijk zijn. Maar voor mij was dit de eerste keer dat ik met 2 verschillende treinvervoerders heb gereisd. Dat stukje reis van Heerlen naar Valkenburg mag het vervoersbedrijf natuurlijk in rekening brengen. En de volgende keer zal ik beter opletten!
Badge
Hoi Ali10cia, welkom op het forum. Ik wil je graag verder helpen. Wat andere forumleden ook al zeggen, ik kan alleen de reizen van NS inzien en eventueel restitutie verlenen. Zou je via een priv├ębericht je naw- gegevens, je OV-chipkaartnummer en je rekeningnummer willen sturen? Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'. Groet, Leny

Reageer