beantwoord

niet-werkende OV-chipkaart

  • 30 October 2023
  • 1 reactie
  • 34 Bekeken

Vandaag aceepteerde de kaartlezer van tram 7 in Amsterdam mijn OV-chipkaart niet. Ik kreeg de melding dat ik met een andere kaart moest betalen. Dit is me in 10 jaar nog nooit overkomen. De conducteur van de heenreis heeft de kaart met zijn computer bekeken en beweerde dat hij in orde was (?). Op de terugreis hetzelfde probleem; nu beweerde de conductrice dat het aan het apparaat zou liggen en dat zij geen mogelijkheid had om mijn kaart te controleren in haar apparaat. Andere mensen konden wel gewoon inchecken. Ik heb mijn kaart vorige week nog gewoon gebruikt.Hoe weet ik of hij misschien beschadigd is? Ik zie er niets aan engebruik een kaarbeschermer.

N.B.Ik heb geprobeerd via Mijn NS eenvraag hierover te stellen, maar dat lukte me niet. Bellen of chatten lijkt ook onmogelijk. Wie kan mij helpen? (Ik wil binnenkort ook een treinreis met een keuzedag maken.)

 

 

icon

Beste antwoord door Momo 30 October 2023, 16:42

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Je zou even naar de balie van een vervoerder kunnen gaan, dan kunnen ze daar checken of er iets met de kaart is. In Amsterdam kan dat bij balies van NS of GVB

https://www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker?latitude=52.3675734&longitude=4.9041389&servicetype=4&query=amsterdam

Reageer