beantwoord

Nieuwe OV Chipkaart

Ik heb een ov chipkaart nr. 3528 0234 #### ####. Deze verloopt op 12 juni a.s.

Wanneer krijg ik een nieuwe ???
icon

Beste antwoord door dennisg 6 mei 2019, 21:57

Heb je op dit moment nog een abonnement lopen bij ns en heb je bij aanschaf van de kaart ook gelijk een ns abonnement erbij genomen? Zo ja, dan hebben ze je foto (van max 5 jaar geleden, mocht die al ouder zijn had je al een mail moeten hebben waar je een nieuwe foto moest uploaden) nog en zal ongeveer 6 weken van te voren een productieaanvraag naar ov-chipkaart.nl sturen en dan krijg je automatisch een nieuwe binnen.

Heb je al een bericht gehad van ov-chipkaart.nl dat je kaart bijna verloopt? Dan is er iets niet goed gegaan bij de aanvraag vanuit ns. Je kunt dan het beste eerst contact opnemen met de ns klantenservice, dan kunnen ze kijken wat ze kunnen doen. Mocht je nog een abonnement hebben, dan kun je zelf een kaartvernieuwing (dan worden ook alle producten overgezet) starten vanuit het "mijn ov-chipkaart.nl" account. Neem daarna weer contact op met de klantenservice om de 7,50 aanschafkosten terug te vragen.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Als je een NS abonnement op jouw OV chipkaart hebt staan, dan krijg je bericht van NS over de vernieuwing van de OV chipkaart. Soms krijg je eerst de vraag om een nieuwe pasfoto (digitaal) op te sturen. Krijg je die vraag over de pasfoto niet, dan zou je vanaf 6 weken voor het verlopen je nieuwe kaart kunnen verwachten. Heb je hem begin juni nog niet, dan kun je het beste contact opnemen met de NS klantenservice.

Heb je geen NS abonnement dan kun je een nieuwe OV chipkaart bij www.OV-chipkaart.nl aanvragen.
Reputatie 3
Heb je op dit moment nog een abonnement lopen bij ns en heb je bij aanschaf van de kaart ook gelijk een ns abonnement erbij genomen? Zo ja, dan hebben ze je foto (van max 5 jaar geleden, mocht die al ouder zijn had je al een mail moeten hebben waar je een nieuwe foto moest uploaden) nog en zal ongeveer 6 weken van te voren een productieaanvraag naar ov-chipkaart.nl sturen en dan krijg je automatisch een nieuwe binnen.

Heb je al een bericht gehad van ov-chipkaart.nl dat je kaart bijna verloopt? Dan is er iets niet goed gegaan bij de aanvraag vanuit ns. Je kunt dan het beste eerst contact opnemen met de ns klantenservice, dan kunnen ze kijken wat ze kunnen doen. Mocht je nog een abonnement hebben, dan kun je zelf een kaartvernieuwing (dan worden ook alle producten overgezet) starten vanuit het "mijn ov-chipkaart.nl" account. Neem daarna weer contact op met de klantenservice om de 7,50 aanschafkosten terug te vragen.
Goedenavond jos schrijen en welkom bij de NS Community!

Ik denk dat er iets is misgegaan met het plaatsen van je topic, gezien je in kort tijd na elkaar twee topics hebt geplaatst met exact dezelfde vraag. Ik heb je dubbele topic verwijderd en heb de reactie van dennisg die gegeven was in dat topic verplaatst naar deze.
Badge +3
Hoe zit het nu met dat verzoek om een pasfoto bij kaartvernieuwing (want gaat verlopen)?

Ik begrijp dat je sowieso ergens (lang geleden, 5+ jaar dus) toestemming gegeven moest hebben om de huidige (indien al in bezit van NS) te mogen hergebruiken?

En dus anders 10-8 weken voor het verlopen een verzoek krijgt om een nieuwe foto aan te leveren, en als je dat niet doet geen nieuwe kaart via NS krijgt.

Maar als je die dan zelf regelt bij TLS/OV-chip (wegens te laat met pasfoto, of denken dat de oude hergebruikt wordt) dan vergoeden wij (NS) die achteraf wel?
Een groot deel van de oude pasfoto's worden door NS niet meer gebruikt. Hierdoor krijgt bijna elke reiziger van NS een verzoek om een pasfoto aan te leveren. Een enkele uitzondering daar gelaten gaat dit proces goed en komt er bij NS een nieuwe pasfoto binnen. Deze gebruiken we dan. Voor reizigers die geen bericht krijgen, en ook geen nieuwe pas krijgen, geldt dat ze zelf een nieuwe OV-chipkaart kunnen regelen via de Klantenservice OV-chipkaart en de kosten via onze Klantenservice vergoed kunnen krijgen. Is dit waar je op doelt, Robert B?
Badge +3
Ja, excuses voor de late reactie maar precies dat dus.

Het is dus belangrijk om te weten dat als je kaart binnen enkele weken verloopt (volgens mij 6 weken) en er dan nog geen vervanging in gang gezet is via NS, dat je dan zelf bij TLS/OV-chip die vernieuwing regelt.

Dat kan overigens online vanaf 6 weken vóór het verlopen van je kaart (niet eerder). De kosten (€ 7,50) mag je dan bij NS declareren, maar uiteraard alleen als je een NS jaarabonnement hebt. Dat mag in principe natuurlijk ook gewoon OV-fiets zijn.

Reageer