beantwoord

Nieuwe OV-chipkaart aangevraagd met NS-abonnement: waarom moet ije daarvoor betalen?

  • 15 August 2022
  • 3 reacties
  • 301 Bekeken

Van OV-chipkaart heb ik bericht ontvangen dat mijn kaart binnenkort verloopt. Ik heb daarop ingelogd op mijn OV-chipkaart en nieuwe kaart aangevraagd, dat kostte 7,50. Op deze kaart staat NS dalurenabonnement. Nu lees ik net dat NS voor een nieuwe kaart hoort te zorgen, maar daar heb ik dus geen bericht van gekregen. Ik neem aan dat ik de nieuwe kaart wel zal ontvangen met een paar dagen, maar hoo rik die 7,50 niet netjes terug te ontvangen van de NS?

icon

Beste antwoord door Laura NS 15 August 2022, 12:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Dat is mij ook wel eens overkomen. Helaas worden niet alle automatische OV-chipkaarten automatisch verlengd door NS, volgens mij geldt dat alleen voor OV-chipkaarten die in eerste instantie ook bij/via NS zijn aangevraagd. 

In mijn geval heb ik de kosten teruggekregen van NS, nadat ik een bewijs van verlenging had opgestuurd. Ik zou je willen adviseren om contact op te nemen met de klantenservice van NS, om te kijken of zij in dit geval ook iets voor je kunnen betekenen. 

Dat ligt niet aan of je kaart in het begin al aan was gevraagd bij NS. Het ligt aan het moment waarop er normaliter een mail voor verlenging van de kaart moet komen, of er op dat moment een Dal Voordeel abonnement op stond. Was dit ook zo? En zijn al je gegevens nog up-to-date bij oNS? Neem voor restitutie inderdaad even contact op.

Dank je wel voor jullie reacties, ik ga er achteraan!

 

Reageer